Plugg och vinylskivor.

Bah, inatt var det minsann inte så lätt att sova heller. Sista gången jag kollade klockan stod den på 05.10! Funderade allvarligt på att stiga upp och brygga kaffe istället för att försöka sova, men till slut blev det lite sömn i alla fall.
Oppositionen i fredags gick bra och därmed klarade jag den kursen också. (Har klarat samtliga kurser hittills utan några kompletteringar, så jag är allt lite storl över mej själv! // Hon som hoppade av gymnasiet och mest lallade runt på folkhögskolan senare)
Nya kursen är i pedagogik med kursintroduktion på fredag. Vi fick ut nya kursplanen först häromdagen och turligt nog visade det sej att jag redan hade tre av böckerna vi skulle läsa i denna kursen hemma (kom över ett gäng böcker från en tidigare studerande när jag började här) så jag har redan "tjuvstartat" med pluggeriet. (Är ju egentligen inte tjuvstart för kursen har redan börjat, även om kursintroduktionen är så sent.)
Annars i helgen/veckan har jag kollat på alla tre säsongerna av Skam och lyssnat på vinyler. Björn och jag hamnade i skivaffären i förrgår och jag rotade igenom backarna med skivor för 19 kronor och fann Boney M, Lionel Richie, Electric Boys, Bette Midler och Rod Stewart (som sagt kostade de 19 spänn stycket). Väntar fortfarande på skivorna jag har beställt, men förhoppningsvis kommer den första av dem denna veckan i alla fall.
Nähä, nu ska jag ta en alkoholfri öl (jag och Björn ingick en nykterhets-pakt på nyårsafton så ingen alkohol förrän en 2 februari) och läsa mej trött. Inget mer plugg idag dock, det får bli imöra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!