Sprider oreda.

Det händer inte så mycket just nu.. därför blir det inte mycket skrivet här i bloggen.
Idag har jag plockat lite i lägenheten och sträckläst Svärdets makt (Game of Thrones). Riktigt spännande!! Jag ska inte berätta något - ni får la läsa själva!!
Jag har också hängt på Facebook och fått fler personer att hata mej - främlingar. Det finns en köp- och sälj-grupp för min hemkommun på FB och jag hänger nästan bara där för att folk är så korkade och jag tycker det är kul att vara en tyst betraktare.. dock kunde jag inte vara tyst idag då någon idiot började hacka på en bekant till mej som vunnit en auktion - men idioten vägrade att inse det och publicerade ett klagomål. Jag kommenterade en lite bitsk kommentar med motargument - men utan att smutskasta honom.. håll det snyggt liksom.. han svarade något riktigt hätskt tillbaka utan någon riktig innebörd - och eftersom fler och fler gillade min kommentar (inkl admin för gruppen) och han (idioten) uppenbarligen var fel avlad så kände jag inte att jag behövde säga något mer. Jag struntar i att berätta detaljerna för det blir så jävla långdraget, men jag kände en såndär härlig adrenalinkick fara genom mej. Det ska många människor till att göra en värld - men vissa borde fan ha lite vett i skallen också.

Annars har jag oroat mej för när de ska renovera toaletten här.. de börjar den 24:e och fy vad det kommer att bli jobbigt. Redan idag stängde de av vattnet en runda - precis när jag skulle göra kaffe. Bara det var jobbigt.
Under de veckorna renoveringen pågår stänger de av vattnet varje vardag mellan vissa tider.. vi har ingen dusch utan måste gå bort till något duschrum. En bajamaja står på gården som man får använda under dagen - och på kvällen ställer byggarbetarna tillbaka toalettstolen (men spola får man göra med en hink vatten). Ugh. Dessutom kommer vi ha badkar och grejs stående i vardagsrummet (om de inte kan flytta ut det utanför) och katterna kommer få vara inne i sovrummet med alla sina grejer om dagarna. =(
Men man får väl se fram emot slutresultatet antar jag.. något gott ska ju komma ur det hela..

---
Update ang FB-diskussionen: Efter min kommentar var det en jävla massa som la egna kommentarer. Folk som var "på min sida spelplanen" var nästan uteslutande killar. De fick lugna svar från "idioten" utan smutskastning. Medan kommentaren mot mej hade en betydligt mer irriterad ton. Trots detta var grabbarnas kommentarer minst lika bitska som min om inte mer. Och ändå ett lugnt och sansat svar.
Jag blir fan svinsur och feministen i mej vill strypa någon. Varför är det så att så fort tjejer säger ifrån eller sticker ut näsan så får de mothugg som heter duga.. men om killar säger något blir de tagna betydligt mer seriösa??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!