Renoveringen börjar.

Barnpassandet igår gick fint. Jag var rädd för tårar då Jonas och Jeanette lämnade av Elliotte, men det var inte farligt alls. Snart satt vi och kollade på barnkanalen, lekte med katterna, bytte halsband på dem (Elliotte fick välja), dansade och läste böcker.
Nästa helg blir jag barnvakt igen - då de ska flytta då.

Idag är jag uppe tidigt som satan. Jag var tvungen att fixa det sista innan byggarbetarna kommer (de kommer tidigast 7). Jag har satt upp en varningslapp på dörren in till vardagsrummet som säger "KATTER". Så att de inte släpper ut dem av misstag. Så får jag väl förtydliga att det inte är något hot utan en påminnelse när de kommer ;)
Det var förövrigt en hel vetenskap att få ut dessa dörrarna ur förrådet med. Ena stod bakom cykel och en massa annan bråte. Den andra stod bakom en fastborrad hylla!! Och när vi skulle få upp dem var vi tvungna att skrapa bort färg från gångjärnen för att den skulle passa!!
Dessutom var vi tvungna att sätta en tunna som dörrstopp i vardagsrummet så dörren inte slog i akvariet..
Och såhär ska det vara i några veckor framöver. Vi kommer att vara sunkiga och inte kunna använda toaletten ordentligt - men bara lugn, det finns en bajamaja på gården!! Vi har bara rinnande vatten vissa tider osv. Det blir med andra ord ungefär som på festival^^

Idag ska jag till AF på informationsmöte klockan 14.00. Annars har jag inte mycket planerat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!