Måndag i korthet..

Kvällen har varit rätt lugn. Jag och Linus har kollat igenom X-Men filmerna (X-Men-triologin, Wolverine Origins och First Class - det är den ordningen de ska ses..) och idag var det dags för den sista (First Class).
Vad har vi gjort annars idag?? Vi steg upp rätt sent, jag läste några kapitel i boken svärmor lånade mej (Leif GW Perssons självbiografi), sen tog vi bilen och åkte runt och uträttade ärenden. Vi skulle ha gipsplugg för att få upp en hylla, ett paket skulle hämtas ut och så stack vi inom djurbutiken med.
Linus var ute efter en fisk som åt upp snäckorna som invaderat akvariet. Han hittade någon randig sak (jag kan inget om fiskar) som han köpte och jag köpte en kanonfin guppy (flower-nånting.. stjärtfenan ser ut som en fjärilsvinge) och en liten ål (jag kommer ihåg att pappa hade sådana när jag var liten..). Får la se om jag får bild på dem någon dag. Ålen blir nog svår dock..
När vi skulle släppa ut fiskarna i akvariet passade Linus på att rensa lite ogräs (växter som lossat och tappade blad). Han gav mej det och bad mej slänga - vilket jag gjorde. När jag kom tillbaka sa han "Släng detta med.." och släppte en näve sniglar i nävarna på mej.. Resultatet blev en skrikande, springande och skräckslagen Kanja.. I'm not proud of myself, men fy fan vad äckligt det var. Kändes som att sniglarna var på mej låååångt efteråt och jag förlorade helt matlusten för resten av kvällen.
Jag fick flashbacks från när jag var liten och var i mina morföräldrars sommarhus med kusinerna. Sommarhuset låg i mitten av ett gäng åkrar som vi brukade springa runt på. En dag sprang vi ut på en åker barfota (eller om vi hade sandaler) och när vi kom tillbaka hade vi hur många småsniglar på fötterna som helst!! Det är definitivt ett av mina värsta barndomsminnen.. det och när vi badade någon gång och blodiglar krälade uppför benen när vi kom upp ur sjön. Uuuuhh!!
Så nu vet ni - jag har snigelfobi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!