200-åringen!!

Idag blir en av mina favoritböcker 200 år. Jag läser nog denna bok minst en gång om året (precis som Meg Ryan i You've Got mail.. hehe..) och jag tröttnar aldrig. Detta är nog min favorit-Austen.. även om jag är svag för Sense and Sensibility och, i synnerhet, Persuasion med.
Kom på nu att det står till och med tre ex av denna boken i min bokhylla.. varför?? Min första Pride and Prejudice var en pocket, och rätt snart kom jag underfund med att den inte skulle hålla länge. Jag har nog inte någon så väl-läst bok som just den.
I vilket fall som köpte jag en inbunden version som skulle klara sej längre (dock har jag fortsatt läsa ur min pocket istället.. slita ut den först.. typ..) och sedan köpte jag även en fet bok med samtliga av Austens böcker.
Om ni inte har läst den så tycker jag minsann det är hög tid nu. Och om ni har läst den kan det kanske vara dags igen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!