Ibland tycker jag att vi borde införa obligatoriskt intelligenstest innan folk får lov att yttra sej..

Ännu en "Jag är inte rasist, men.."
En barndomskompis delade bilden ovan på FB innan idag med texten "Dela bilden, sprid den. Så alla får se. (3)"
Bilden lades upp av en organisation som heter Swedish Defence League och 3:an inom parantes är någon form av signatur. Organisationen är mot "islamiseringen av vårt samhälle".
Jag hade faktiskt inte hört talas om "SDL" (som de också kallar sej) innan. Men jag googlade runt en bra stund och det krävdes väl inte den vassaste kniven i lådan för att förstå vad för typ av folk som låg bakom organisationen..
 
Skräll att Swedish Defence League använder Avpixlat och Fria Tider som källa, att ledaren för SDL försökt bli medlem i Nordiska Förbundet, att de ser upp till Breivik och tycker Goebbels var en "stor man" samt att de tar i hand med både Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna.

Jag ögnade igenom några av kommentarerna de fått från folk som ifrågasätter dem. Hittade ett rätt intressant svar på en av dem - på tal om näthatet som det varit mycket snack om nu. Uppdrag Granskning fann ju att många Sd-anhängare låg bakom mycket av näthatet.. och hur folk inte tog näthatet på allvar osv i tron att lagar inte gällde på nätet..
- Mysiga människor va?? Givetvis fanns de vanliga kommentarerna med.. "Hora", "slyna", "gå och dö", "hoppas du blir våldtagen", "sprutluder".. så ni inte tror någon annat alltså^^
 
Jag vet inte om bilden i början av inlägget är fejk eller inte.. om inte så antar jag detta gestaltar en handling i protest mot Lars Vilks karikatyrer av Mohammed. Jag går inte in så mycket på vad jag tycker om den händelsen - men det var jävligt dumt gjort. Och även om jag tror på att konst är något som ska väcka tankar och känslor så får det fan vara någon gräns på det.
Hursom - det finns en typ av svenskar (tyvärr rätt många bekanta till mej) som blir jävligt sura och upprörda över en bild på några muslimer som bränner den svenska flaggan. Ingen förklaring till varför den bränns finns hos ursprungssidan till bilden de delar - bara en uppmaning till folk att dela denna bild så att "alla får se". Får se vad?? Hur mycket muslimer hatar Sverige och dess invånare?? De som är helt IQ-befriade kanske ser några muslimer som hatar Sverige.. och jag som tänker lite mer tänker att det kanske har med Vilks "konst" att göra.. men jag som tänker lite mer än "de andra" tänker också att det är konstigt att detta upprör så mycket - men att kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth (M) skar upp en skrikande och gråtande "negertårta" förra året är ju helt i sin ordning.. så länge "negrerna" inte protesterar då alltså..
Tycker ni det är ologiskt att dra denna jämförelse? I don't.
Och till er som undrar varför jag inte rensar bland mina Facebook-vänner?? Jag ser dessa människors okunskap och jag vill få dem att öppna sina jävla ögon någon gång.
Man skapar inte förändringar genom att blunda och sopa problemet under mattan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!