Ingen rast och ingen ro..

Jag klev upp klockan 7 imorse och tänkte att jag skulle vara klar så jag hann med mamma och pappa till Markaryd.
MEN så fastnade jag framför datorn - några kompisar hade mailat och undrade vad som hände (och hänt..) och det blev några långa mail för att förklara.
Sedan ringde mormor och då berättade jag om nya jobbet osv för henne.
Hux flux var klockan mycket och det var precis att jag inte hann med till Markaryd. =/
MEN nu tror jag att det löser sej ändå. Jag drar dit lite senare och har fixat skjuts hem med. Jag och Pedersen kommer ha alkohol i mängder med oss (hel-helg nu ju..). Skönt att slippa ta bussen då.

Denna helgen är det Strömsnäsfestivalen och vi ska som vanligt inleda den med den obligatoriska grillningen ikväll!! Får se om det blir en tur till R1 med eller om vi nöjer oss med att vara hemma. Kanske att det blir bastu inatt också. (Men nu är jag lite oroad över vädret.. det regnar.. fuuuck.. men som Bim sa: "Vi har ju tagit oss igenom regniga festivaler förut!!")
Imorgon blir det ölfrukost (as usual), jag måste dock ner till byn tidigare för att sätta upp mina tavlor. Efter ölfrukosten drar vi till biblioteket och tävlar i allmänbildning. Jag och Pedersen är ett av lagen och i år ska även brorsan tävla i ett annat lag!!
Efter det drar vi hem, äter något, chillar, dricker öl och sedan drar vi igång på allvar igen. Vi har blivit bjudna på en annan förfest också, men vi får se om vi drar dit eller ej. (Traditionen är ju att vi är hos mamma och pappa..)
Och slutligen drar vi till kvällsfesten som är i lokstallarna i år. GREAT!!Vi har alltid svinkul under festivalhelgen, så jag ser fram emot det!!
Måste dock få ordning på allt jag ska göra, så jag kan slappna av sedan =)

Jag mailade min handläggare på AF igår också och berättade att jag fått jobb och inte behövde stå som arbetssökande hos dem längre. Han blev jätteglad, så från och med den 9:e är jag inte längre inskriven. =) Känns skönt!! Allt håller på att lösa sej för mej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!