Uppe med tuppen

Jag har haft grymt svårt att sova de senaste dagarna. Vet inte varför.. inte för att jag lidit så mycket av det (kan jag inte sova kan jag ju alltid läsa mej trött) förrän idag då jag skulle upp halv 7.
Det var nämligen informationsmöte om a-kassan på Arbetsförmedlingen. Jag gjorde mej i ordning så snabbt jag kunde, bryggde kaffe och tog med i termoskopp och åt en banan innan jag pallrade mej iväg. 40 minuter tar det att gå till Arbetsförmedlingen!! Den ligger på andra sidan stan. Så jag har minsann fått min dos av motion idag.
Note to self: Få hit cykeln och lämna in den på verkstad för reparation så jag kan använda den.
Men jag ska väl inte klaga för mycket, det är en rätt trevlig väg att gå. Bara sista biten till Arbetsförmedlingen som är tråkig (den ligger vid en stor väg i ett industriområde). Men innan dess är det fina, gamla hus och så går man igenom centrum. Och dessutom är det raka vägen hemmifrån.
Sen ligger ju Systembolaget utmed vägen också, så man kan (som jag gjorde idag) springa inom då man är klar på AF. Och är man sugen på en Frapino ligger även Espresso House där.
Nu tänkte jag chilla lite och läsa en skvätt innan Linus vaknar (han har jobbat natt och var så snäll och väckte mej när han kom hem - då det var dags för mej att stiga upp). Funderade innan på att gå och lägga mej igen då jag kom hem, men trots att jag är trött så tror jag bara att det skulle förstöra dagen för mej och att jag skulle bli fruktansvärt seg resten av dagen.. och det går inte, för ikväll ska vi ju vara med i popquizen på Harrys!! Pepp som fan. Kul att komma ut lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!