Nu är jag en Varbergare!!

Fredagen den 7:e september flyttade jag äntligen till Varberg.
Bim följde med och vi hade STAR TREK-marathon den helgen (enligt mina önskemål om hur vi skulle fira min födelsedag).
Än så länge har det inte hänt så himla mycket här i Varberg. Vi försöker komma i ordning lite i lägenheten (det tar tid) och jag försöker lära mej stan lite.
Har i alla fall skrivit in mej på Arbetsförmedlingen här - hittade själv dit efter att Linus och jag kört förbi.
Jag har fixat nytt ID-kort (var tvungen att fixa det kvickt som fan då en kassörska på Systemet påpekade att det snart gick ut).
Grannen bjöd in oss på fika häromdagen och det var riktigt trevligt. Som vanligt är jag lite blyg första gånger jag träffar nytt folk, men det gick rätt bra ändå.
 
Igår var en allmänt deppig lördag. Linus jobbade och jag satt och stickade, löste korsord och kelade med katterna. (Jojomen - jag har gått och blivit en tant!!)
Efter att jag gett uttryck för min nya tantighet på fejjan skrev en gammal bekant som bor här i Varberg att jag kunde sticka hem till honom och ta några öl med honom och hans kompis. Visade sej att han bodde max 10 minuter härifrån och jag var så uttråkad så självklart drog jag dit (och det var inte alls svårt att hitta)!! Och vad roligt jag hade!! Först satt vi och lyssnade på musik och tjötade lite. Sen drog vi ut på pubrunda. Vi tävlade först om vem som kunde beställa in "den bögigaste drinken" -och jag vann med en Rosa Pantern med paraply. Sen drog vi vidare till nästa pub och tävlade om "vad skulle Russell Crowes rollkaraktär dricka??" - Jag körde på hans karaktär i Mystery Alaska och beställde in "billig whiskey" och ett stort glas vatten med mycket is - och vann även den tävlingen ;)
Sen drog vi hem till Jonas igen och tog en whiskey innan var och en drog hem till sitt. Som sagt - I had lots of fun!! Hoppas verkligen jag blir medbjuden flera gånger.
Var längesedan jag träffade Jonas och kan väl inte säga att jag känner honom så jätteväl. Förutom att jag sprang på honom på SRF förra året snabbt har vi inte träffats på över 6 år^^ Men jag är nyinflyttad här. Har två bekanta som bor här (varav Jonas är den ena), så självklart måste jag ut och lära känna folk. Friskt vågat, hälften vunnet!!
Fick bekanta mej med en ny musiker igår också (good shit):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!