Onsdag:

Idag var det på att igen. Klockan åtta lånade jag Linus cykel och tog mej bort till Arbetsförmedlingen. Fick en väldigt trevlig handläggare som jag faktiskt tror att jag kommer att trivas med. Vi gjorde en ny handlingplan, kollade på lite jobb och så frågade hon om jag hade lust att träffa en jobbcoach. Hon trodde att det kunde vara bra då jag inte var så bekant med hur det såg ut här i Halland med olika företag osv. Jag berättade att min förra handläggare och jag diskuterade att ta hjälp av en jobbcoach, men att handläggaren valde att dröja lite med det då han tyckte att jag gjorde vad jag kunde samt att de inte hade så bra resurser på Arbetsförmedlingen där - jag hade fått betala för jobbcoachen själv. Den nya handläggaren tappade hakan då och sa att "i Varberg betalar minsann Arbetsförmedlingen". I vilket fall som sa jag att en jobbcoach kanske skulle vara en bra idé och hon visade tre olika företag som jag fick välja mellan. Jag sa vilken jag var mest intresserad av och hon sa att om jag kände för det kunde hon ta beslutet direkt - och låta mej träffa en jobbcoach. Så någon gång nästa vecka eller veckan därpå ska jag börja träffa en jobbcoach, och om situationen ser ut som den gör idag ska jag träffa henne en gång i veckan ungefär i tre månaders tid.
Dock verkade det lite osäkert med Alfakassan nu.. tydligen hade någon på AF skrivit in att jag började i maj på förra jobbet - och således uppfyllde jag inte kravet för att få Alfakassa. Jag visade anställningsavtalet jag hade med mej - där det stod att jag började i april. Hon ändrade datumet, men kallade in någon annan handläggare och hörde hur det blev.. eventuellt har det blivit tokigt och jag kanske går miste om bidraget. =S Vi får la se.. annars väntar ju jobbgarantin för ungdomar om tre månader. Men jag får väl kolla närmare på detta om det blir aktuellt. Har ju inte fått mina arbetsgivarintyg ännu - bemanningsföretagen segar (som vanligt).
 
Fy fan vad tråkigt detta inlägget blev..
Well - lite roligare saker då:
När jag kom hem hoppade jag ner i sängen igen och sov en stund. Då jag vaknade drack jag och Linus kaffe, sedan åkte vi iväg till Arken Zoo och kollade på fiskar (Linus funderar på att starta upp ett akvarie). Fanns en hel del fina faktiskt.
Sen var vi inne på Ö&B där vi fick tag i skruv, ett vattenpass, Alfapet (250 kronor - worth it!!) och garn till julkulorna jag ska sticka (men vilka stickor jag ska ha väntar jag lite med.. de har väldigt många storlekar på stickor på Hemtex som är riktigt bra.. det är väl dit jag drar när det är dags).
Efter det åkte vi till Blomsterlandet och köpte lite växter. Balkonglådan fick nya blommor som klarar vintern och så köpte vi två växter som nu står i köket också. Dock tror jag de blommorna är rätt utsatta - katterna har redan varit på dem några gånger.. men vi får la se..
Slutligen drog vi till affärn och köpte mat till dagen. Vi gjorde någon typ av gryta som Linus var sugen på. Det var riktigt gott faktiskt.
Jag köpte också lite grejer till sushin jag tänkte unna mej i helgen. Oh yeah - jag gör min egen. Den är fantastisk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!