Glass på farmors vis:

När jag var liten hängde jag ofta hos farmor och farfar.. när jag var riktigt liten var de ofta barnvakt åt mej.. och när jag blev äldre fick jag en peng för att komma och städa hos farmor.. jag tyckte dock det var roligt att komma dit och jag tror att städningen oftast var en ursäkt från farmors sida.. hon ville också ha sällskap.
Lite städning och annat hushållsgöra blev det varje gång, men sen satt vi och kollade på såpor.. Våra Bästa År, Glamour och sådant..
När vi satt och kollade på TV brukade vi äta glass. Farmor tog ett paket glass och delade på mitten. Så satt vi och åt direkt ur paketet.
Idag kände Linus och jag för lite glass framför en film (Tillsammans). Då gjorde vi precis som farmor och jag brukade göra. Givetvis plockade vi fram farmors gamla Hackefors-assietter som underlägg.
Hackeforsporslinet fick jag redan av farmor när hon levde, men har inte använt det förrän nu. Då grannen var på fika för någon vecka sedan var första gången vi använde det!! Jag tycker det är kitschigt.
Det är roligt att ha lite minnen från sina nära och kära.. för ett år sedan gav farfar mej farmors gamla stickor också.<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!