En tur till stan och agg mot telefonförsäljare..

Jag fick inte min bok idag =/ Men jag fick skjuts av Linus in till stan ändå. Fick tag i ett par strumpbyxor på H&M till Oktoberfesten.. Hittade även ett par plommonlila strumpbyxor som var väldigt fina =)
Sa till Linus då jag hoppade ur bilen att jag nog inte alls behövde paraplyet jag tänkte låna - då det bara var mulet och inte regnade längre.. Så fort jag kommit ut från Systemet och skulle hem öste regnet såklart ner och jag blev dyngsur!!
Jag kom hem i alla fall och bytte om, så nu börjar jag bli varm igen.
 
På H&M träffade jag grannen och hans kompis.. vi stod och pratade lite och så ringde min telefon.. eftersom jag fått ett viktigt samtal innan idag så svarade jag och kollade inte numret. Självklart var det en telefonförsäljare som ringde för ett el-bolag. Hon frågade vad jag hade för el-bolag idag. Jag svarade lite halvdant och sedan la jag bara på.. de har ringt innan och jag har inte svarat då.. men som sagt, kollade inte numret nu..
Jag vet hur det är att vara telefonförsäljare och tyckte själv det var väldigt tråkigt när folk la på.. men när försäljare ringer mej på mobilen blir jag fan putt. Det finns ingen NIX-tjänst för mobiltelefoner!!
På senaste jobbet gav en kollega mej en länk där man kunde fylla i sitt telefonnummer om man inte ville att företaget vi jobbade för skulle ringa upp i alla fall. Jag fyllde i både mitt och Linus.
Men men..
De enda försäljarna som kan ringa mej på mobilen är de där man själv fyllt i ett nummer då man t.ex. startat en tidningsprenumeration. Då har man ju själv bjudit in till fler erbjudanden - och vill man att företaget sedan ska sluta att ringa så får man helt enkelt be dem att ta bort en.
Jag har dock inte prenumererat på någon tidning på skitlänge.. men då vi steriliserade och vaccinerade Suzi fyllde vi ju i papper hos veterinären med nummer och så.. sen ID-märkte vi ju henne också och det var gratis vid sterilisering och vaccinering. Då hade Agria ett erbjudande om försäkring med 10% rabatt då man ID-märkt sin katt. Det erbjudandet ringde de upp om och då var jag ju intresserad (hade kollat på Agrias försäkringar innan). Sen att jag ville fundera är ju okej (även om säljaren inte verkade så glad). Men jag lyssnade i alla fall.
 
Nej, skitsamma.. nu har jag klagat tillräckligt.
Det regnar fortfarande.. jag ska dricka upp ölen (som jag förtjänade efter promenaden hem) och hoppas att det slutar regna så jag kan gå till affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!