En lite rolig lista!!

Vilka är de fem författarna ni har flest böcker av i era bokhyllor?

 

Utan att kika i bokhyllan tror jag det ser ut såhär:

  • Systrarna Brontë (jag har alla deras böcker samt deras diktsamling.. har även en sammanställning av deras brevkorrespondens under sin livstid)
  • Jane Austen (har alla hennes verk också.. Stolthet och Fördom har jag tre exemplar av!!)
  • Charlaine Harris (True Blood-böckerna tar upp en stor del av ett hyllplan för tillfället)
  • Jonas Gardell
  • J. K. Rowling (Harry Potter..)

 

Vilka fem författare borde ni ha fler böcker av i era bokhyllor?

Jag har svårt att peka på någon viss författare.. jag känner att jag saknar en hel del Gardell.. skulle även vilja ha mer av Edgar Allan Poe.. biografier går annars alltid hem hos mej. Det finns allt endel jag skulle vilja skaffa..

 

Köper eller lånar ni mest? Jag köper i princip alltid böckerna. Lånar jag är det från morsan eller farsan..

 

Sparar ni alla böcker ni köper? Jag sparar nästan allt.. jag har gett bort böcker någon gång (riktigt kassa), men jag lyckas nästan alltid köpa böcker jag faktiskt tycker är bra.
Dock gav jag bort en bok av Marian Keyes till Sandra nu när hon var här.. och svågerns ena dotter fick första boken i Spiderwick-serien på engelska (som jag hade dublett av).

 

Inbundet eller pocket helst? Jag vill helst ha inbundna böcker av den enkla anledningen att de håller bättre och blir snyggare i bokhyllan.. Jag brukar vara väldigt rädd om mina pocketböcker (kollar man på pocketböckerna jag har är det väldigt få där ryggen är bruten..), men jag är också väldigt förtjust i tummade pocketböcker som man har med på tåget och bara kastar ner i väskan då man byter tåg.. pocketböcker med hundöron lite överallt..

 

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv? Jag har två böcker som alltid går hem hos mej: Jane Eyre (C. Brontë) och Pride and Prejudice (J. Austen). Jag vet inte vilken av dem jag läst flest gånger. Jag älskar dem båda, på olika sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!