Detaljbilder från lägenheten:

.. jag har inte bjudit på så många bilder på vår lägenhet än - och det har sin förklaring: Vi har inte kommit i ordning än. Vi är absolut en bra bit på väg, men vi har inte fått upp något på väggarna, det står fortfarande någon bananlåda någonstans och så har vi lite grejer framme som vi ska ge bort..
Det första projektet är absolut att få upp grejer på väggarna. Jag hatar att det är så tomt. Sen ska vi väl försöka få bukt med förrådet, hallen och garderoberna. Köksskåpen behöver också ses över (grejerna ligger lite varsom - ingen ordning alls). Jag vill också få fint i alla fönstrena..
Men i alla fall:
Våra bokhyllor. Uppepå bokhyllorna står ett gäng filmboxar som vi inte riktigt vet vart vi ska göra av än - eller om de helt enkelt ska stå där.
Första hyllan till vänster är DVD-hyllan och i skåpet undertill har vi sällskapsspelen. Dock har mina böcker börjat inkräkta på DVD-hyllan då den andra hyllan i raden är full av nästan uteslutande mina böcker (fler bokhyllor, ja tack!!). Hörnhyllan är inte alls klar. Översta hyllplanet har Linus en hylla med bara sina bandprylar. Under är min STAR TREK-hylla (muehehe!!) och därunder är det bara kaos. CD-hyllan därjämte är smockfull och vi har en CD-hylla till som man kan skymta i vänstra kanten. Sista hyllan i raden är tänkt ska vara ett vitrinskåp/barskåp. Just nu innehåller det även PS3-spel och några filmer..
Köket var jag inte alls förtjust i i början. Nu börjar det dock bli bättre och mysigare (jag klarar inte så mycket vitt och ljust som det är). Men det blev en klar förbättring när vi fick upp gardinerna. Hyllan till vänster är bokhyllan vi hade i Karlstad (och den räckte inte på långa vägar till allt!!). Nu fick den i alla fall flytta in i köket då den passade så bra till matbordet. Hyllan behöver också organiseras, men det är tänkt att den ska innehålla kokböcker, burkar med teer och lite köksredskap. I fönstret står våra nya blommor (och krukor) också.
Ni får se en bild på vår snygga lampa också:
(btw, fondväggen har jag inte mycket för..)
Katterna har sin matplats under diskbänken (nu behöver där dock städas, då de puttar ut sin mat från skålarna). Rätt gött att ha dem därunder istället för i ett hörn av köket (som i Karlstad). Man behöver ju mycket plats att röra sej på i ett kök (jag i alla fall.. jag far runt som fan när jag lagar mat).
Och slutligen, det enda jag faktiskt tycker om i hallen för tillfället. Ett litet simpelt stilleben, som bara blev ett snabbt ihop-plock som råkade se bra ut:
En sak är i alla fall säker: Vi har kommit mycket bättre i ordning här än vi någonsin gjorde i Karlstad. Där hade vi nämligen bananlådor med filmer i sovrummet under hela tiden vi bodde där. Vi hade också en massa lådor i alkoven i vardagsrummet och det blev aldrig riktigt bra där.. Sovrummet var helt klart värst dock. Det var inte fint eller mysigt alls.
Men jag saknar lägenheten i Karlstad lite faktiskt.. Den hade något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!