Snart drar vi vidare..

Jag sitter i Veddige, på Linus rum i prästgården.. Linus har utbildning idag, men är hemma om en och en halv timma.. då blir det bara att slänga ut våra prylar i bilen, sen drar vi till Vänersborg där vi stannar en dryg vecka.
Till prästgården där Linus hyr ett rum kom vi i förrgår eftermiddag.. vi har kollat på film och när Linus varit borta har jag också kollat på film.. och smygrökt på balkongen.. inte på grund av Linus, men för att jag är rädd för Linus granne på våningen nedanför. I förrgår kväll klagade hon på att vi gick på toaletten efter elva och dagen efter låg ett helt A4 om hur vi borde tänka på att spara på elen och att vi inte fick ha parfym för hon var allergisk. Jag sprutade ändå på mej parfym när jag gjorde mej i ordning.. Det är la skillnad på att lukta fjortis eller sådär lite diskret så som jag själv använder parfym.. dessutom är jag ju bara på Linus rum och i köket några minuter här och där.
Här i prästgården överöses jag av samma känslor jag hade när jag flyttade till internatet på Löfta.. hur man satt inlåst på rummet och smög när man skulle göra något.. och hur konstigt det kändes att vara på ett helt nytt ställe.. nu var ju detta (här) väldigt tillfälligt för min del, men bollen kom i rullning och nu känns det som i början på Löfta.. skumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!