En sista tur..

Nu har jag bokat biljetten hem till Karlstad. På lördag åker jag.
Det känns lite skumt.. att det är sista gången jag åker dit då det är mitt hem.. jag kommer ju säkert åka dit ibland ändå - hälsa på Sandra och Jonas och sådär.. men när jag åker dit nu så är det för att packa ihop det sista i lägenheten, och efter den sista denna månaden bor vi inte där längre..

Det känns tråkigt.. det gör det.. just för att staden är fin och vi har tyckt så bra om lägenheten.. men jag har inte riktigt trivts i Karlstad, och frågan är om jag någonsin skulle göra det helt och fullt.. så detta kommer att bli en bra förändring för oss.

Men visst har Karlstad fört med sej många bra saker också. Man har fått lite nya kompisar, jobbat, haft roliga fester, trevliga utflykter och lärt känna en ny stad. Och då jag flyttade till Karlstad blev jag sambo för första gången och det var ju spännande bara det!!
Men framförallt så skaffade vi Suzi. Jag blir alltid så glad så fort jag ser henne!! Hade vi inte flyttat till Karlstad, hade jag inte känt mej så ensam, så hade vi inte skaffat henne. Jag skulle aldrig kunna komma på tanken att skaffa en katt innan Karlstad. Men då tanken om ett husdjur uppstod kom man fram till att i tillvaron vi hade där och efter vad vi letade, så passade en katt bäst. En katt fick plats i bilden, och så hittade vi annonsen med älskade Suzi Q.
Och jag blev en "crazy cat lady", som Pedersen så ofta kommenterar. ;)

Det känns ju lite nedrigt att jag och katten får bo hemma hos mina föräldrar på obestämd tid igen.. men det är tillfälligt och så fort jag och Linus fått en ny lägenhet runt Varberg så kommer allt att bli så bra!! Jag längtar som fan (men det har ni säkert redan fattat, så som jag tjatar..).

Förresten: Företaget där Linus jobbar står för kostnaderna för flytten (lastbil och bensin). Det är ju kanon!!

Suzi i vardagsrummet på Norrstrand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!