Saker är jobbiga ibland. Det bara är så.

Det är mycket att tänka på nu.. med flytt och sådant.. speciellt då man inte har något nytt (eller gammalt) hem att ställa alla våra prylar - utan måste hyra lagerplats.. och så måste man ju transportera skiten på något sätt.. släp eller lastbil?? Vilket blir egentligen billigast??
Linus tyckte att vi skulle fixat med dethär tidigare, och jovisst.. det skulle man kanske - men det är lätt att vara efterklok och det har trots allt varit full fart de senaste veckorna.. Full fart och snabba ryck!! .. och jul och nyår och sådanadär trevligheter (som man faktiskt inte vill vara redig och ordentlig under och slippa tänka på den kommande flytten och hur mycket jobb det kommer att bli, hur mycket det kommer att kosta och allt..).
Men hur nedrigt allt än kan kännas ibland så tror jag att man ska försöka vara glad när saker går framåt - trots vissa hinder ibland. Allt känns ju mycket bättre när man väl löst saker och även om vi inte har en ny bostad än så kommer vi att få det inom en snar framtid.. då kommer vi att vara jätteglada och förmodligen inte flytta på väldigt länge.. vilket vi bara är glada att slippa.
Jag tror att vi får ha det i åtanke när vi tycker att saker känns tungt just nu.. Vi kommer att få en lägenhet, vi kommer att bo ihop snart igen. Jag, Linus & Suzi Q. Vi kommer att inreda den nya lägenheten fint - och tycka att det är jättekul att plocka upp alla våra grejer som vi inte haft tillgång till på ett tag.
Vi ska ta dit bokhyllorna från Trollhättan som aldrig nått Karlstad då vi bott där - och då kommer vi att få upp alla filmer, böcker och CD-skivor och slippa rota fram dem ur lådor då vi vill komma åt någon av dem. Och det kommer bli så fint så.
Vi ska skaffa en större säng, något fint TV-rumsbord och en TV-bänk som vi båda gillar. Och en ny matta i vardagsrummet där Suzis päls inte fastnar så den blir ful (mattan alltså!!).
Och vi kommer att bo längre ner i landet vilket vi, speciellt jag, velat jättelänge. Och oj vad jag vet att jag kommer att trivas!!

"Don't worry about a thing,
'Cause every little thing gonna be all right."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!