Teknikens under??

Visste ni att jag får ont i magen, blir frustrerad och stressad när mobilen ringer eller jag får ett sms?? Jag hatar min mobil. Den är ett störningsmoment (kanske därför jag är så dålig på att svara på sms.. jag vet att det kan resultera till att någon messar tillbaka och att telefonen piper igen..). De senaste veckorna har det bara blivit värre. Nu vill jag gråta så fort telefonen piper.
Men i dagens samhälle måste man ju ha en telefon.. Vilket jobb du än söker så kräver de telefonnummer.. beställ något från nätet, så vill de gärna ha telefonnummer.. och får man aviseringar via sms måste man ju uppge det..
Gå med i en butikskedjas "klubb", få rabatt och reklam.. via telefon.. Uppge nummer^^
Dessutom sköts ju massor av grejer via telefon nu.. kundservice och sånt.. Ska man boka tid på vårdcentralen ringer man in, uppger ett telefonnummer, lägger på och sen ringer de tillbaka. !?!?
Jag skulle så gärna göra mej av med min telefon.. jag har ju ändå en mail där man kan få tag på mej.. och för vänner och familj så hänger jag ju på Facebook väldans mycket.. Och skulle någon ändå vilja prata med mej direkt så finns Skype. Bara att höra av sej via mail eller Facebook så loggar jag in^^
Men det funkar ändå inte.. för det finns alltid folk som tycker att de behöver få tag på en ändå.. direkt.. som Model Lab som terrar mej för tillfället.. jag tycker att de borde fattat sedan de förra två gångerna de terrat mej att jag inte tror på löpande band-fotografi där alla bilder faktiskt ser likadana ut.. och har jag en idé till ett foto så har jag en bror som är mer än kapabel att förverkliga denna idé.
Det enda jag kan göra för att inte hoppa till varje gång mobilen ringer är att sätta den på ljudlös.. sen går jag ändå runt med den i fickan och är kontaktbar.. dum som jag är..
Magsår, here I come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!