An offer, but can I refuse??

När pappa kom hem efter jobbet för en stund sedan föreslog han att Suzi kunde stanna här när jag åker upp till Karlstad. Att hon stannar här tre och en halv vecka innan jag åker hit igen.
Han sa att det blir ju mycket lättare att flyttstäda och så om Suzi inte är där..

Grejen är att det har varit en tanke jag haft tidigare, men sedan har jag slagit bort den eftersom det trots allt rör sej om tre och en halv vecka..

Men nu sitter jag och funderar på det igen.. det känns väldigt jobbigt och jag kommer att sakna henne.. hon kommer nog att sakna mej också - det längsta vi har varit från varandra har varit veckan då jag var på Sweden Rock..
Flyttstädningen blir lättare.. och hon var så orolig innan jul när jag och Linus plockade en massa.. hon var inte sitt vanliga glada Jag.. hon var tyst och låg bara och observerade oss.. hon visste nog vad som var på gång..
Även om det inte är några problem att åka tåg med henne så tycker hon ju inte det är så kul.. och det skulle vara skönt för både henne och mej om hon slapp åka med upp på lördag..
Jag tänker också på själva flyttdagen.. då vi ska bära ut allt.. alla lådor och möbler.. dörren kommer ju att öppnas och stängas hela tiden och antingen får man stänga in Suzi i sovrummet eller i hennes transportbur.. hon hade inte tyckt det var roligt..
Ni förstår nog redan nu att jag i princip bestämt mej för att hon kommer att stanna här.. hur jobbigt det än blir.. men hon tycker om att vara här - ett stort hus att springa runt i!! Och mamma och pappa pratar, kelar och gosar med henne, så hon kommer inte vara ensam..
Och en liten tröst är ju att tiden går fort när man har mycket att göra.. och de gånger Linus varit borta en månad (jag är ju den som oftast har katten hos mej) så har hon blivit överlycklig då han kommit hem - och det har inte varit något tvivel om att hon inte känt igen honom..

Jag vill inte, men jag tror ändå det är bäst att göra på detta viset..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!