Flytten

Jag lever!! Flytten gick bra. Men fan vad vi slet!! Usch.. förhoppningsvis går nästa flytt relativt smärtfritt i jämförelse. Det största problemet med flytten från Karlstad var att grejerna skulle fraktas ända till Varberg och att vi hade kort tid på oss att utföra själva flytten samt städningen. Vi fick ju flyttstäda och packa samtidigt och då vi packade in våra grejer i lastbilen fick vi också städa samtidigt!!
Och fy fan vad prylar vi hade!! Jag trodde allt att vi hade mycket grejer - men när Linus och Adam kom med lastbilen skrattade jag nästan över hur stor den var!! Men vi lyckades fan fylla hela - och vissa grejer fick morsan och jag ta i bilen med till Strömsnäs för att lastbilen var så full!!


.. sen när alla dragit var mamma och jag kvar en liten stund för att lämna över nycklarna till den nya hyresgästen.. eller ja, hennes mamma var det som kom dit..
När vi väntade gick jag runt och tog lite bilder på lägenheten.. Det var så tomt!! Och lite sorgligt på något sätt.. det var som att man aldrig bott där - inte ett spår!! Samtidigt som man hade en massa minnen.
Sovrummet med de fula tapeterna. Varje kväll innan vi skulle sova satt vi i sängen och busade med Suzi som alltid bar in favoritleksaken där så fort vi kröp ner i sängen.
Köket, lägenhetens hjärta?? Trots att matbordet nästan alltid var överbelamrat med grejer så älskade jag att vara i köket. Laga god mat, spela spel, festa.. Köket såg gammalt och omodernt ut - vilket det var.. men jag älskade köket.
Vardagsrummet.. fasiken vilka fester vi har haft där!! Och tänk hur många som övernattat just i det rummet!! Till och med en del av en webcamfest har hållt till i det rummet ;)
Under hösten + vintern var vardasgsrummet det mysigaste rummet.. och därinne hade Suzi sin favoritplats på fönsterbrädet. Hon satt alltid där och spanade på fåglar!! Jag älskade de stora fönstrena och det höga taket (i hela lägenheten - men mest i vardagsrummet!!)

.. så visst kommer jag att sakna det lite.. Karlstad alltså..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!