Min vardag

Det senaste har jag haft lite ångest över hur lite jag skriver i bloggen.. jag tycker ju faktiskt om min blogg - här kan jag skriva vad jag vill och allt handlar mer eller mindre om mej. Man ska ju ha huvudrollen i sitt eget liv - och i detta fallet så visar jag det genom bloggen. Alla kanske inte tycker den är värd att läsas, medan vissa kanske är väldigt intresserade..
Jag tycker i alla fall att det är roligt att ha en blogg.. ett ställe att berätta.

Men det senaste har jag inte haft så mycket att berätta.. Mina dagar ser i stort sett likadana ut för tillfället..
Klockan 8 kommer pappa in på mitt rum (som nu är gästrum/kontor), sätter sej vid datorn och börjar plugga..
Någon gång därefter kliver jag upp ur sängen, tar med mej ett gäng kläder och går in på brorsans rum för att byta om.
Sedan går jag ner i vardagsrummet, trycker igång datorn och sedan in i köket för att sätta igång kaffet.
Kollar Facebook, dricker kaffe och kollar på de senaste avsnitten av serierna jag följer (vilka blivit rätt många).
Ibland är jag vettig och gör lite mer på förmiddagen än att bara uggla.
Vid lunch kommer pappa ner, slår ihop händerna och frågar om jag kan diska. Sen kollar han på något avsnitt vänner innan han har seminare 13.00-15.00.
När pappa har seminare kan jag inte sitta vid nätet - det går för segt då.
Så jag diskar och ugglar.
Vid 15.50 kommer mamma hem - och då kommer pappa också ner igen. Då dricker vi kaffe en halvtimma innan pappa sticker till jobbet 16.20.
På kvällarna kommer Bim ganska ofta förbi på kaffe.. och sen Skypar jag och Linus..
Pappa kommer hem vid elva och då kollar han datorn innan han kommer ner i vardagsrummet och vill kolla på Vänner.. jag har oftast TV:n, men han får ta den.. han som både pluggar och jobbar måste väl ha några fler ljuspunkter i vardagen än en halvtimmes fika med mor och dotter.

Det jag saknar mest härhemma är dock en egen vrå.. när Linus och jag bodde i Karlstad saknade man inte det fast man umgicks mycket - det var ju vår lägenhet. Hela lägenheten var en egen vrå..
Men här hos mamma och pappa finns inte mitt rum kvar, brorsans rum blir någon form av omklädningsrum och vardagsrummet blir ett uppehållsrum.. eller kanske ett väntrum..
För det är det jag gör - väntar.
Jag väntar på en ny lägenhet så jag och Linus kan bo ihop igen.
Jag väntar på att få ett jobb.
Jag väntar på att min handläggare på arbetsförmedlingen ska höra av sej så jag får en ny handlingsplan..
.. och så väntar jag på en himla massa småsaker också.. alltid.. en massa olika..

Nu till helgen åker morsan och farsan till Gotland och Linus kommer hit. På lördag ska vi ha en riktig myskväll. Jag ska laga god mat, han ska ta med gott att dricka, vi ska se någon bra film och basta. Det blir nog toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!