Off to Markaryd

Idag ska jag till Arbetsförmedlingen i Markaryd. Blev nästan lite chockad i förrgår när jag gick in på nätet för att se öppettiderna. Personlig service finns bara på måndagar och torsdagar. Jag hade tänkt åka dit redan igår, men det funkade ju inte.. så om trekvart tar jag bussen till Markaryd.
Jag hoppas de är trevligare än förra gången jag besökte Markaryds arbetsförmedling (vilket var några år sedan) och jag hoppas att det inte är några problem när jag är där.
Det de ska göra är att föra över mina uppgifter från Karlstad till Markaryd istället och sedan måste vi upprätta en ny handlingsplan (vilket är schemalagt tills imorgon egentligen)..
Men det löser sej nog.
Jag är inte så orolig som jag brukar vara när jag ska träffa främmande folk i viktiga ärenden.. och skulle jag bli orolig är det bara att tänka "även denna dagen har ett slut". Dvs den jobbiga situationen går snart över.

Jag antar att visiten på Arbetsförmedlingen inte kommer att ta så lång tid, så jag får la strosa runt i Markaryd en stund innan bussen går hem igen (bussarna går ju inte så ofta här..).
Och i eftermiddag hoppas jag att Bim kommer hit på kaffe. Myspys.

.. inte för att jag har så många dåliga erfarenheter av Arbetsförmedlingen, men videon är fan asbra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!