Det är ett jävla pippande..

Idag fick jag reda på att ännu en kompis till mej ska ha barn.. fan vad folk skaffar barn nu!! Man har tänkt så många gånger förr - men nu är det fan mååånga.
Visst, det är jätteroligt för dem och jag är såklart glad för deras skull..
Men samtidigt är man ju lite egoistisk. Vi som alltid haft så skoj ihop och haft galna utekvällar.. nu kommer alla tillställningar vara under "ordnade former".
Jag vill också ha barn en dag, men inte än.. och jag blir väl rädd för förändringarna som sker runt mej.. jag vill inte stå där ensam en dag och ännu barnlös för att jag inte är mogen nog för det..
Fast å andra sidan blir jag ju mer och mer vuxen.. det märker jag.. som igår då jag och Bim pratade om att börja semestra ihop och cykla runt Gotland stod högt på önskelistan.. Att åka på cykelsemester brukar väl inte vara den ultimata semestern för andra ungdomar/unga vuxna??

Nej.. jag vill inte skaffa barn än. Jag är faktiskt inte färdig med att vara "ung" och vild.

Men jag har lätt för att umgås med barn, jag tycker om barn och barn tycker om mej.. så när jag träffar mina vänner med barn kommer det säkert vara jäkligt kul ändå.
Och den dagen jag väl skaffar barn, så kanske det är dags för mina vänner att skaffa barn nummer två. Och då kommer jag inte alls vara orolig över att bli lämnad utanför. Något att se fram emot. ;)

Kommentarer
Postat av: Anki
2012-02-27 @ 07:58:05 URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Jo jag har med upptäckt detta, men vi börjar nog komma upp i den åldern nu :) Då alla funderar på barn, ja inte alla då. Mellan 23-30 är väl då det mest produceras barn? Känns som det :) Jag har inte heller funderingar på barn, inte riktigt än iaf.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!