Den tjugotredje februari..

My gosh, vilket underbart väder det varit idag!! Man har kunnat sitta i uterummet och druckit sitt kaffe - det var till och med så varmt där att man var tvungen att öppna ett fönster!!
Och efter gårdagen var det nästan ett måste med mycket sol!!

Idag stor-handlade jag inför helgen och så ringde Bim och undrade om hon kunde komma på kaffe.. hon har en stående inbjudan, så det var ju klart ;)
Vi pratade en massa om vad vi kunde hitta på i vår och sommar och bestämde också att hädanefter ska vi semestra ihop.

Annars ikväll har jag polerat upp ett silverfat jag köpte på loppis. Vi var på begravning förra fredagen och efteråt åt vi på värdshuset här i byn - där de också har loppis. Den dagen sålde de bara prylar som tillhört Wille (som gått bort) och det var just från honom fatet kom. Jag har en tuff ljus-stake som han gjort (av gamla tvättmaskinsdelar) sedan innan, men jag ville ha någon mer liten minnessak - och det blev fatet.
Det såg inte mycket ut för världen där det låg bland all bråte, men idag köpte jag poleringsmedel och nu är det snart kanon-fint. Nästan som nytt.. eller ja, nästan ;) Det var så skitigt innan att man såg inte ens stämplarna, men tydligen är det från -46. Jag planerar att använda det som ljus-fat sedan.. i nya lägenheten..

Linus ringde VBG-bostäder idag, och tydligen har man bara förtur ibland.. det var en massa konstigt.. en månad till fick vi räkna i alla fall och om det skulle bli kris skulle vi ringa in.. Vad räknas som kris och är det det som krävs för att få en lägenhet??

Imorgon är det fredag och morsan och farsan drar till Visby. Jag och Bim kom på att vi båda är ensamma imorgon, så hon kommer hit på filmkväll.. och runt midnatt kommer Linus =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!