Dagens i-landsproblem.

Jag är en ordpolis. Det vet alla som känner mej.
Jag hatar när folk betonar ord fel och jag hatar när folk använder fel form av ett ord (typ "dåligaste").
Stavning brukar jag inte hoppa på, men nu rikar jag mej till både vänner och andra bloggare: inspiration stavas inte "insperation" och enda är ett pronomen som används i till exempel "inte en enda", medan ända är ett substantiv. "Inte en ända" blir typ "inte en rumpa". Ända = rumpa eller avslut.
Och för fan - om ni inte kan engelska så sluta skriva på engelska då.
Punkt.

Jag är inte felfri, men jag kastar sten. För är jag inte säker på stavningen så kontrollerar jag den.
Och innan någor knäppjävel kommer och klagar:
Jag använder "mej", "dej" och "sej" friskt, men då jag skriver formella brev/mail använder jag "mig", "dig" och "sig". Medveten felstavning. Stor skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!