Julen 2012

Varför tar julen alltid slut för fort!?!?
Vid tolvtiden igår kom mamma, pappa, mormor och brorsan hit. Vi fikade och sen tog vi en promenad ner till havet. Efter det åt vi julmat (som jag antar att vi kommer att käka idag också då det blev så mycket mat över..).
Sen kollade vi lite på TV - julkalendern och Karl-Bertil Jonsson.
Vi spelade sällskapsspel och så kom Jimmy över.
Vid halv elva kom Linus hem och äntligen var det julklappsutdelning!! Pappa tvingade oss att vänta tills Linus kom hem nämligen..
Jag är riktigt nöjd med mina klappar i år. Av Linus fick jag Pink Floyd - The Wall på LP (!!), Lady Gagas parfym och Frankie Stein-dockan jag velat ha så länge. Av mormor fick vi pengar.
Mamma och pappa gav oss en köksvåg, en smörgåsgrill (OBH Nordica - Chili), handdukar, TP (något vi velat ha i flera år!!) och pins med Republikanska föreningens logga XD
Brorsan (och föräldrarna) gav oss familjefotot som Dan tog på oss i mellandagarna förra året framkallat på canvas - ÄNTLIGEN KAN VI HA DET PÅ VÄGGEN!!
.. det känns som att jag har glömt något, men ni fattar - vi fick bra grejer.
 
Brorsan blev väl måttligt glad för sin vägskylt och avspärrningsbräda - men betydligt mer glad över The Wall-biljetterna som jag gömt i en bok om Pink Floyd. Pappa fick Släng dig i Brunnen på DVD, mamma fick en himla massa lyktor, mormor fick också lyktor och Linus fick en bok, två LP-skivor, Jönssonligan-boxen och Forrest Gump på Blu-ray.
 
Idag har vi satt upp en hylla, Linus stack till jobbet för någon timma sedan, resten är ute på promenad (jag orkade inte följa med idag..).
När de kommer hem blir det väl mat, sen sticker Dan =( Han fick samtal från någon polare i Falkenberg igår som bjöd in honom på fest, så han drar dit istället..
De andra stannar i alla fall tills imorgon =)
 
Det märks ju att lägenheten är rätt liten när man ska bo fler än två här. Men i framtiden när jag har hus ska jag minsann arrangera världens bästa julfirande som ska vara 23-25:e. Alla ska fan vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!