Vad händer??

Vi har blivit väldigt få i gruppen på jobbet nu. I dag är vi 6 stycken. Helt sjukt!! Och en till ska sluta om några veckor.. dock tror jag att vi 5 som blir kvar får vara kvar till slutet.
Vad har annars hänt då?? Jo, vi som var kvar blev uppsagda i måndags. Eftersom företaget vi är placerade på lägger ner den sista augusti tyckte bemanningsföretaget att de kunde göra sej av med oss innan vårt kontrakt tog slut i oktober..
Det vi fick var inte ett personligt besök och ett papper i handen. Nejdå.. vi fick en PDF-fil på mailen som vi skulle svara "OK" på om vi tagit del av informationen..
Jag svarade "Ja, herr Kantarell" och fick inget svar.. undrar om affärsområdeschefen blev sur eller något..
Men måndagen var en riktig jävla skitdag. Det gick kasst med målen vi ska hålla på jobbet, jag hade huvudvärk hela dagen, systemen fuckade ur och då jag kom hem började det blöda ur örat. Jag tänkte "Jahopp, nu dör jag också.. då är verkligen denna skitdagen fulländad".. fast jag dog inte.. och det slutade blöda ur örat efter en stund.
Idag och igår var dock bara sega. Fi fan vad tråkigt jobbet var. Men idag fick vi i alla fall kompa sista timman. 3 arbetsdagar kvar, sen är jag ledig mån-tis. GÖTT!!
 
Igår ringde Andreas (som jag jobbade med i Karlstad) och skällde ut mej för att jag aldrig svarar i telefon. Han hade tydligen försökt få tag på mej 3 ggr i veckan (??).. Trevligt att han fortsätter att ringa dock och inte ger upp. Han ville eventuellt komma och hälsa på innan hösten då han förmodligen skulle flytta utomlands.
 
Annars då?? Njae.. Suzi kanske får en kompis lagom tills vi flyttar. Jag hittade en katt häromdagen på Facebook till salu. Några bekanta till mej sålde den. Jag ringde Linus och hörde mej för innan jag skrev att vi ville köpa den.
Vi har ju pratat om att skaffa en Devon Rex skitlänge, men det känns faktiskt inte som att vi är i den ekonomiska sitsen så vi kan punga ut så mycket pengar i dagsläget.. Om några år ser nog situationen helt annorlunda ut. Vi har bättre ekonomi, större bostad m.m. m.m.
Som vi kommer att bo nu så är 2 katter lagom. Och vi har ju pratat om att skaffa en kompis till Suzi så länge..
 men har inte fått något klart svar än.. alla vill ju inte sälja sina katter som innekatter heller (vilket jag faktiskt kan förstå.. jag anser också att katter ska få vara utomhus - men vi har löst det med Suzi genom att gå ut med henne i koppel, vilket hon tycker är skitkul). Vi får se, vi får se..
 
Flyttdatum är bestämt nu också: Jag drar den 7:e september (på min födelsedag). *Längtar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!