Måndagsfunderingar

Denna måndagen passerade rätt smärtfritt.
Kom till jobbet och var sjukt trött.. tyckte synd om mej själv i rökrutan en stund, tills Christoffer kom. Jag har nog aldrig sett en människa se ut som en zombie innan. Stackarn hade fortfarande kvar bakfyllan från i lördags!! Med tanke på hur han mådde imorse måste han mått förjävligt igår.
Dagen gick rätt segt, men inga allvarliga incidenter, inga jättekrångliga kunder osv osv.. det ringde dåligt, så vi satt dubbelskillande (satt på flera linjer).
Vid tre frågade min gruppchef om jag ville kompa.
"FÅR JAG DET!?!?"
"Ja, det får du."
"NÄR DÅ!?!?"
"När du vill."
Så vid tio över tre drog jag hem för dagen. Det sista jag hörde var arbetskamraterna som undrade om det fanns möjlighet att kompa. Fy fan vad kul det var att bara resa sej, ta väskan och gå samtidigt som man såg alla förvånade miner och bara sa: "HEJDÅÅÅÅ!!"
Jag var den enda om blev tillfrågad.
Då jag kom hem åt jag lite Ben & Jerry's. Sen gick jag ut med Suzi en runda.. sen fick jag tråkigt.
Jag har inte så mycket att göra härhemma.. är inte riktigt på humör för att läsa.. har två avsnitt av True Blood att se, men eventuellt suger jag lite på den karamellen lite längre.. funderar på att ta en promenad, men det är fortfarande så varmt.. hmm.. Fast en liten promenad kanske vore gott nu på kvällen.

I fredags gjorde mej förresten Bim lycklig genom att joina mej och gå ner till R1 på en öl. Vi tjötade och spelade biljard. Och i lördags åkte vi till Markaryd och jag okynneshandlade.. bordslöpare, kattleksaker, garnnystan och sånt.. och på kvällen åt vi surströmming. Jag har inte ätit det sedan jag var liten. Det var faktiskt inte alls dumt!!
 
Annars då?? 9 arbetsdagar kvar innan företaget lägger ner.. känns så jävla underbart!! Jag gillar mina arbetskamrater och vi har jäkligt kul på jobbet ändå. Tänk er en lekstuga/mentalsjukhus. Det är jargongen i gruppen. Men själva arbetet är inte så kul. Missförstå mej rätt, jag har gärna telefonjobb. Men jag tror jag borde ha en annan placering på kundtjänst tror jag. Det finns ju så många avdelningar!!
Idag var det snack från en av gruppcheferna att de ville ha en sista firmafest.. samma dag som vi slutar.. jag hoppas fan mina arbetskamrater fortfararande är på grillning hos moi. Fast det tror jag väl de är egentligen.. vi började ju i april och visste att företaget skulle lägga ner.. vi har inte varit där så länge och alla har väl mer eller mindre tagit det som säsongsarbete. Den starkaste sammanhållningen är ju inom gruppen. Det är vi som hänger ihop. Jag tror nog det blir grille ändå.

Fast innan dess har jag "festivalen" att se fram emot. Varje år har vår by en "festival", vilket mer är en fest som blivit mindre och mindre sedan jag var liten.
Jag och mina vänner har dock alltid samma traditioner:
Fredag: Grilla och förfesta.
Lördag: Ölfrukost (vi ser till att vara på puben i god tid innan ölförsäljningen börjar. Då de väl börjar att sälja öl är vi på den)
Powernap (fast det brukar aldrig bli något powernappande.. alla fortsätter bara att dricka då man kommer hem (först går man dock runt och kollar bland knallarna, vad för skit som säljs i år..)
Förfest på vår altan inför kvällen
Kvällsfesten (nere i byn där en massa folk i olika åldrar samlas).
Det kanske inte låter så himla fantastiskt - men det blir vad man gör det till!! Vi har alltid skitkul och nu när alla bor på olika ställen är det en bra ursäkt för att träffas =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!