I don't like mondays..

Helgen i Varberg var kanon!! Vi kom dit rätt sent på fredagen och glodde på Fantomen på Operan innan Linus kom hem. Då tog vi det lite lugnt, lyssnade på musik och satt och tjabbade.
I lördags tog vi strandpromenaden in till stan, gick runt där en stund innan vi drog till fästningen och fikade. Efter det gick vi hem och lagade lite mat och spelade spel.
I söndags glodde vi lite på handboll och satt i vår "trädgård" (vår gräsplätt) i solen. Härligt att vi har en liten uteplats utanför lägenheten. Få förunnat.
 
Men helgen gick fasligt snabbt och idag var det månad idag.
Ett av de första samtalen jag tog idag slutade med att killen som ringde skrek att jag var en jävla hora. Jag slängde på luren, men löste ändå ärendet.
Sen klarade jag i alla fall ta några samtal till innan jag tog rast.. men fy fan vilken liten människa. Knäppjävel.
På kvällen fick jag mej i alla fall ett gott skratt.. eller ja, alla i gruppen fick sej ett gott skratt då Christoffer säger till en kund att han bara ska "fixa hans fru först".. han hade pratat med frugan innan och skulle bara göra klart ärendet. Haha!!

Men fy fan vad gött det var att komma hem sedan. Det var en kass dag idag.. som de flesta måndagar^^
Jag sitter och lyssnar på Iggy och dricker vin. Kiss-vin. Det var jäkligt lättdrucket!! Men jag blev ju mer impad av vinet än deras öl i alla fall. =) Dock minus att det inte är skruvkork. Jag skulle bara ta ett glas vin, upptäckte att det var en old-school-kork och var så sugen att jag öppnade den.. så nu dricker jag inte bara ett glas, utan en flaska.. tur att jag jobbar eftermiddag imorgon..
Men helt klart godkänt!!
 
Nu är det förövrigt bara 14 arbetsdagar kvar innan vi slutar och företaget lägger ner.. mindre än tre veckor.. nedräkningen har börjat. Fy fan vad härligt!!
Och det är mindre än fyra veckor tills jag flyttar.. innan dess ska jag hinna med (förutom att jobba klart) en surströmmingsskiva, en Strömsnäsfestival, en avslutningsfest med gruppen på jobbet (om inte alla skulle banga i sista stund) och att fixa en till katt (jag och Linus köpte halsband till den i helgen.. mjihihi!!) och lite smått och gott. Jag har allt saker att se fram emot.. men det är så det ska vara =) Egentligen vill jag bara flytta nu, men för att palla med allt behöver jag saker att sysselsätta mej med.. annars blir jag tokig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!