Jag är glad att jag har ett jobb..

Usch - när jag kom till jobbet idag längtade jag inte bara hem till min varma säng - utan också efter berget på diskbänken. Jo - så lite motivation hade jag!!
Men det var en rätt okej dag på jobbet i alla fall.. jag sålde rätt bra två av de fem passen och slutade på 63 poäng idag (vilket dock inte var riktigt bra)..
Fick beröm av cheferna efter ett toppenpass och en av killarna som jobbar som coacher kom fram till mej och sa att han hört cheferna prata om att man hör mej mycket bättre i lokalen nu och att jag blivit mer bekväm i mitt jobb. Han undrade om jag var extra taggad på att sälja idag eftersom just det passet hade gått så bra - och jag svarade "Njaee.. jag är bara väldigt trött..", vilket var det ärliga svaret.. han skrattade och sa att det kanske var så jag skulle vara som säljare då. Och grejen är att de dagar jag varit som tröttast eller saknat mest motivation har jag sålt bäst.. knäppt - jo, tack..
Jag fattar ju att coacherna har som uppgift att peppa oss - eftersom det är ett tufft jobb. Telefonförsäljare är ju inte direkt omtyckta!! Man får flera jobbiga samtal och mycket nej. Det gäller att vara taggad hela tiden eftersom ett av samtalen kan ge ett sälj. Och visst blir man glad av ett "Fan vad bra du är" eller en klapp på axeln - men att höra att man blivit mer bekväm i jobbet var riktigt kul att höra. Eftersom jag haft lite konflikter med mej själv om jobbet..
Jag trivs skitbra på arbetsplatsen och tycker oftast att det är kul.. men om man ringer en barnfamilj som nattar sina barn (och blir rosenrasande) eller någon som ber en dra åt helvete bara man presenterat sej så mår man ju lite dåligt.. jag låter nog det mesta rinna av mej - men ibland kommer man till någon såndär obehaglig person som verkligen kryper under skinnet på en.

Jag är jävligt glad att jag har ett jobb. Jag sökte ju ett jävla tag och det har ju varit tufft i perioder.. och jag är glad att vi säljer vettiga saker på jobbet - det är inga strumpor och kalsonger liksom^^ Vi ska alltid vara ärliga på jobbet - vilket också är skitbra. Inga dolda kostnader eller hemliga bindningstider  - vi ger kunderna vad vi säger.
Jag ser mej inte jobba som telefonförsäljare en evighet - men det duger bra så länge. Inkomst, något att göra och inga dumma hål i mitt CV. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!