Födelsedagsmelankoli

Det borde fan inte vara lagligt att behöva jobba på sin födelsedag. För första gången tror jag att jag verkligen upplevt en sorts födelsedags-melankoli.. Ingen ålderskris eller så - bara rent av nedstämdhet..
Linus stack till jobbet tidigt i morse, så jag träffade inte honom innan jag gick upp.. kaffet var slut härhemma, så jag gick tio minuter tidigare till jobbet för att dricka mitt kaffe där.. såklart var maskinen sönder.. drog runt på jobbet och tyckte bara allt kändes trist.. jag sålde inget och var bara helt off..
Hux flux sa en av cheferna grattis till mej - och jag hade faktiskt helt glömt bort att jag fyllde år!! .. tills jag nu blev påmind alltså.. jag blev både rörd av hälsningen och ledsen över hur knasigt det kändes att vara ensam på sin födelsedag fast man inte var det.. jag började nästan gråta.. halv 5-mötet inleddes med att en av cheferna sa grattis till mej.. alla bara kollade, så jag mumlade fram ett "tack".. men sen kom några fram och pratade med mej faktiskt..
Jag fick till slut 6 st sälj idag - bara prenumerationer. Det var väl inte helt okej, men det var nog en dålig sälj-dag för de flesta på jobbet..
När jag gick hem pratade jag med mormor i telefon en stund och sedan ringde morsan också.
Väl hemma välkomnade Linus mej med ett halsband och kärleksmums. Fan vad glad jag blev - han hade verkligen ställt sej och bakat själv!! Banangott var det också =)
Så ja, dagen har inte varit jättebra - men den fick ett bra slut i alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!