En bra första dag!!

Nu är jag hemma efter första dagen på jobbet. Redan när jag kom in märkte jag att detta var en arbetsplats som man nog inte får se ofta i sitt liv. Mitt i ett av rummen stod ett fussball-spel flankerat av killar och många hälsade glatt och frågade om det var fösta dagen. Jag fick en snabb genomgång av produkten jag skulle sälja, lite utbildning i samtalsretorik och en stunds medlyssning. Men redan efter halva dagen satt jag på telefon och pratade för fulla muggar. Jag dammade av min gamla telefonvana och pustade endast ut två gånger innan jag tog första samtalet. Folk var inte så arga som man tror då jag ringde och de flesta var faktiskt riktigt trevliga. Och när jag minst anade fick jag mitt första sälj!! Jag fick bara det säljet idag - men fan vad glad jag blev!! Mannen som satt bredvid gav mej tummen upp och ett leende. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra efter samtalet och gick ut till cheferna och sa: "Nu har jag minsann sålt!! - men jag vet inte hur jag gör sen.." och båda gav mej high-five och sa grattis med några uppmuntrande ord. Jag kände att det säljet behövdes nog idag - för fan vad peppad jag känner mej nu - även om det bara var ett.
Då jag gick hem för dagen sa en av cheferna att om jag kom imorgon innan kl 9 bjöd de på frukost på jobbet. Schysst!! .. även om jag inte tror att jag orkar upp tidigare än jag tänkt ;)

Längtar dock tills imorgon eftermiddag då jag har helgen på mej att smälta alla nya intryck. Men det var en väldigt bra första dag. Får jag bara in säljtekniken tror jag att detta kommer att funka.

Kommentarer
Postat av: Anki
2011-09-06 @ 14:16:39 URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Fan grattis, kul att första dagen blev så bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!