Vems blogg det egentligen är

Det senaste har jag undrat om min blogg verkligen bara handlar om mej själv längre.. det verkar nästan som att den numera handlar lika mycket om Suzi Q!!
Fast å andra sidan har den alltid handlat om mitt liv och Suzi är en stor del av det nu. Det finns fler som är en stor del av mitt liv (Linus till exempel) - men Suzi är min ständige följeslagare. Den enda gången jag varit utan henne sedan vi skaffade henne var det dygnet jag var i Falkenberg!! Annars har hon hängt på mej överallt och varje dag. Att jag skulle få lite sällskap var anledningen till att vi skaffade henne - och sällskap är hon verkligen!! Sedan jag flyttade till Karlstad är kattskaffandet det bästa beslutet jag och Linus tagit enligt mej.
Suzi kan vara helt galen emellanåt (några gånger om dagen faktiskt), men trots allt bus är hon det underbaraste husdjur jag haft. Detta trots att jag aldrig haft en katt och aldrig velat ha en innan vi skaffade henne. Katter har verkligen en oerhört stark personlighet - och Suzis gillar jag. Lite galen och utflippad men hur snäll som helst. Nyfiken som tusan och en som självklart ska vara med på allt. Mamma säger att det märks att Suzi är fäst vid mej. Så fort jag lämnar ett rum följer hon efter. Annars är Suzi väldigt fäst vid Linus och andra killar. Hon tycker om killar.

Egentligen är det inte alls konstigt att jag skriver mycket om Suzi. Jag pluggar på distans i en stad där jag känner väldigt få. Det blir ensamt. Det är underbart som fan att träffa folk då jag gör det, men då majoriteten av ens vänner är utspridda är det skönt att ha en följeslagare som Suzi. Hon är alltid hos mej - vart jag än är. Hon är en stor del av min vardag och hon är en kompis. Då hon busar skrattar man, då hon sover ler man, då hon jamar svarar man och då jag pratar svarar hon. Då jag gråter eller mår dåligt kommer hon. Då jag ska sova gosar hon "godnatt".
För att vara en sådan som aldrig velat ha katt är jag jäkligt fäst vid Suzi. Jag har alltid trott att det bara varit hundar som gällde för mej - men Suzi inte bara duger - hon är helt fantastisk.

Kommentarer
Postat av: Kattfamiljen
2011-05-25 @ 19:19:24 URL: http://kattfamiljen.se/

Underbart att din söta kattfröken fått dig att förstå att katter är verkligen helt underbara familjemedlemmar :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!