Funderingar inför lördagens resa..

Idag har det varit alldeles sanslöst varmt. För varmt för att plugga - så jag sitter och läser nu (eller ja, tar en paus för tillfället då men..).
Suzi har varit helt utslagen hela dagen också. Bara sovit. Jag var lite orolig att hon inte skulle få nog med vätska idag så jag ställde ut en extra vattenskål i vardagsrummet och har säkert bytt vatten 25 gånger!! Men hon är vettig nog att dricka mycket när det är varmt - så jag bör nog inte oroa mej så mycket.
Jag hoppas inte det blir för varmt då vi åker hem på lördag. Kan ju bli jobbigt. Någon som har några tips på att resa med katt i bur (som man inte kan ta ut henne ur när vi åker) och vatten på tåg?? Vattenskål i buren vore skitsvårt eftersom hon far runt som en tos första tio minuterna (sen blir hon lugnt). Att öppna en snabbis för att sticka in en skål skulle inte funka eftersom hon försöker smita och om hon får stanna i buren far hon runt igen. Vore det inte skitsmidigt om katter kunde dricka vatten på samma sätt som gnagare?? Ni vet såndär flaska man hänger på gallret till sin kanin??
Oroa sej i förskott för saker som dessa är bara nyttigt. Och trots att man inte kan lita på vädret finner jag i alla fall lite ro i att det ska bli mellan 9-13 grader + då jag reser på lördag.

Slö katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!