Suzi ska få gå ut!!

Nu har jag beställt ett koppel till Suzi. Kändes som att det var hög tid för det (de säger ju att ju äldre de blir - ju svårare att lära dem gå kopplade).
Blev lite osäker på spännena på detta eftersom jag tyckte de liknade de hon hade på halsbandet (vilket hon får upp hela tiden när hon busar) - men efter lite närmare granskning var det inte samma.
Och ja, koppel+sele var väldigt billigt (det ser ju billigt ut), men vi vet ju inte om hon kommer att trivas utomhus i koppel^^ Onödigt att lägga en massa pengar på första kopplet då.
Nej, lära henne gå kopplad och sedan eventuellt införskaffa något bättre om hon trivs med det.

Nu när det blir varmare tycker jag lite synd om Suzi som är innekatt. Många katter funkar jättebra inne - men jag tycker väl ändå att katter ska få möjligheten att gå ut (om man kan).
Här i stan vill jag inte gå ut med Suzi längre än på gräsmattan bakom huset.. men kopplet kommer att komma hem till Småland nu, så jag kan gå runt med henne lite där och försöka lära henne i vår stora trädgård i lugn och ro =)

Kommentarer
Postat av: Grodan
2011-05-11 @ 14:18:24 URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

sv: tack för tipsen! Hoppas verkligen han kommer hem snart och att det inte har hänt nått :(

Postat av: Anki
2011-05-12 @ 12:56:00 URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Va tuff, passar henne bra! Blir en tuff Suzi :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!