Språkpolisen

Linus brukar säga att jag är en språkpolis eftersom jag rättar honom hela tiden då han säger fel. Men att jag rättar honom är nog bara för att det är han. Annars brukar jag bara fnysa till då någon säger att någon "tog självmord", att de skärde löken eller skriver att de har huvudverk och dylikt. Men snälla - lär er stava till "inspiration".
Jag läser ofantligt många bloggar och flera av dem vill visa bilder på outfits, drömkläder, inredning - whatevah och skriver "Insperation" som rubrik. Det finns ingen jävla "e" i "inspiration"!!

Ja, jag stavar också fel ibland eller använder fel form av ett ord - men "inspiration" är uppenbarligen ett ord som bloggvärlden håller på att förgöra.

I N S P I R A T I O N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!