Supergod lasagne à la Kanja

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - lasagne är svinenkelt att göra, man kan ha i lite allt möjligt och därför tröttnar man heller aldrig!!

Förberedelser:
Sätt igång denna spelningslistan (Spotify).

Ingredienser:
Lasagneplattor
1 gul lök (stor)
5 vitlöksklyftor (I love garlic)
1 burk majs
olja eller smör att steka i
Spenat
Rivna morötter (2-3 st)
3 paket krossade tomater
Sambal Oelek
Riven ost
Salt, chili, peppar och vad för andra kryddor man gillar.

Tillagning:
  • Stek vitlök och lök med kryddor man vill ha i.
  • Tillsätt sedan krossade tomater, majs, morötter (jag hade inga morötter - men jag kastade i lite paprika istället) och sambal oelek (jag brukar ta några teskedar).
  • Låt koka i ca 10 minuter.
  • Tina spenaten i micron under tiden.
  • Ta en ugnsform och börja med tomat-majssåsen i botten.
  • Lägg på lasagneplattor.
  • Tryck ut spenaten i nästa lager.
  • Lägg på lasagneplattor (och tänk på att lägga dem åt andra hållet denna gången - så håller lasagnen ihop bättre).
  • Häll på resten av tomat-majssåsen.
  • Häll slutligen på riven ost (och idag kommer Linus hem, då har man mycket ost.. jag tror det blir för nyttigt för honom annars..)
  • In med detta i ugnen på 220 grader i ca 20 minuter.
KLART!! Avnjuts bäst med en kall öl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!