Året som gick:

Som vanligt gör jag ett inlägg om året som gått..

Januari
Jag målade lite mer i början av året än jag gjorde mot slutet. En helg utan internet då det inte blev någon utgång målade jag av Linus i tusch och akvarell.. jag började i tusch, men så tyckte jag att den blev lite grå och tråkig och inte liknade honom alls. Därav alla färgerna - han har en sådan utstrålning.
Och denna bilden tog jag med till Karlstad när jag kom dit för första gången och gav till Linus.

Februari började med en dagsutflykt med familjen till Helsingör. Dan snodde en bricka på båten och mamma skämdes jättemycket.

Samma kväll som Helsingörsresan hade vi avskedsfest för Mattias som flyttade till Irland för att jobba på IBM och är mycket saknad.

Det var så dålig stämning i klassen att jag flydde till Vänersborg där E.W.O. skulle göra sin (enda) spelning med detta Yngwie Malmsteen-tribute-band.

Alla hjärtans dag inträffade visst detta år också. Och jag som aldrig någonsin fått något på denna dag fick faktiskt ett blomsterbud skickat till mej dagen innan. Dumt som det blev stod jag i duschen när blomsterbudet kom. Jag vart skitledsen, så morsan ringde blomsterbutiken senare och fick dem att köra ut igen dagen efter (som då var den riktiga alla hjärtans dag). Fin pojkvän har man =)

Jag hälsade på på Löftadalen för första gången sedan jag slutade där också.. man träffade i alla fall några gamla kändisar - men mycket hade ju ändrats också. Marie var kvar i alla fall!! Svanen-besök hann vi med också. Två stycken!! ;) Och på hemvägen hälsade jag på Mattias och Julia i Falkenberg också.
Mars
Linus hälsade på mej i skolan och så fikade vi på altanen i Mjäryd i vårsolen.

Sophie i klassen ordnade sexparty, och trots många inbjudningar förut var detta det första jag gick på.. eftersom jag bitvis är lite pryd trodde jag att alkohol var enda lösningen och satsade stenhårt. Lite för full blev jag nog allt. Hursom, en trevlig kväll.

Jag och Vicky drog ut och gjorde Markaryd osäkert.. eller ja, det var helt dött på Hotellet, så vi fick dra vidare. Vi hittade lite fest till slut i alla fall.

April
Klassen åkte ut till Stockhult för studiebesök på Teboden.

Vädret blev finare och jag och Linus cyklade en dag ner till byn för att köpa glass. Snygg var jag!!

Jag och Linus åkte till Göteborg och hälsade på Björn och hans familj. Vi gick också på Tridents releaseparty på Järntorget och jag ringde dit David.

Valborg firades som vanligt på R1 där Wonderboyz spelade.. och jag var visst uppe på scen..

Maj
Dio drog ut jacket. R.I.P.

Jag och Linus gjorde en utflykt till underbara Skäralid. Har ni inte varit där så har ni missat något!!

Jag målade av Vickys dotter till henne i födelsedagspresent.

Jag och Linus sökte lägenheter för fullt. Jag mailade och han fick gå på lägenhetsvisningar, medans jag var hemma och.. ja, jag festade väl som vanligt..

Juni
Klassen åkte till Kronborgs slott i Helsingör på klassresa.. jag tjatade om alkohol hela vägen (ja, men vi var ju i Danmark) och fick till slut tag i lite. Thank you, God!!


Äntligen blev jag klar med gymnasiet!! Så efter avslutningen drog jag, Vicky, Malou och Line direkt till Alingsås. På kvällen blev det Rockbaren i Götet. Marie kom dit också.

Och så åkte vi till Sweden Rock. Det var regnigt och blåsigt - men jag hade allt trevligt ändå!! Det blir vad man gör det till.


Emma (som jag inte träffat sedan skolavslutningen på Löfta) och Marie kom och hälsade på mej i Strömsnäs.

Jag och Dan firade midsommar med oss själva. Vi bjöd oss på chiligryta på Guinness med öl och absinth. Det är midsommarmiddag det!!

Juli
Jag, Fredrik och Linus var vid Slusscaféet i Vänersborg..

Och så var vi på Hamnkrogen..

.. och på Knorrfest..

Jag hamnade på Pauline och Sammys inflyttningsfest i Halmstad.

Augusti
Jag började plugga igen. Denna gången Komvux på distans. Passar mej perfa!!
Luggen återinfördes..

Jag bråkade med CSN.. (Men till slut löste det sej..)

Och så flyttade jag äntligen.
September
Jag fyllde år och fick omtanke med posten.<3 Och Dan var med i en tidning.

Vi hälsade på i Vänersborg och gick på Backstage..

Det var val, jag gick med i Vänsterpartiet och så bowlade vi med Jonas och Sandra.

Linus fick sin försenade födelsedagspresent - biljetter till Maiden.
I oktober var jag jättesjuk.

Mamma hälsade på en helg. Och helgen efter det blev det en väldigt tokig inflyttningsfest med många fräcka bilder.. men jag lägger upp en rätt normal, bara för att. Roligt som tusan!! Ännu en gång har jag fått bevis på att jag har världens roligaste vänner. Miss you all!!

November
Snön kom, vi gick på bio - HP.

Jag åkte hem för första gången sedan slutet av augusti. Mitt rum var sej inte likt.

December
Väl tillbaka i Karlstad var jag full.

Och så hade vi middagsbjudning..

Jag och Linus åkte hem till Strömsnäs strax innan jul.
Jag stack iväg en dag och träffade tjejerna från gymnasiet.

Det blev en jul detta år också. Vi firade hos min farbror och blev lagom runda om fötterna.

Nyårsafton firades i Vänersborg. Först god mat hemma hos Fredrik och sedan vidare till Rasmus.
Nedan: Bilder på mej med båda mina favoritpojkar på nyår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!