Suzi Q

Nu har vi snart haft Suzi i en vecka. Och det går jättebra!! Vi har inte riktigt vant oss än dock och jag ojar mej jättemycket så fort hon bara råkar springa in i något.. men sover gott om nätterna gör vi i alla fall - trots att hon knatar runt i lägenheten.
Sover i sängen gör hon bara när Linus stuckit till skolan - annars ligger hon på en filt jämte sängen.

Hon är helt hyper om kvällarna - men det är väl så med kattungar.. livligt^^ Man tycker hon borde vara trött sent - så mycket som vi leker med henne om dagarna.. fast det är klart - hon sover en hel del jämte en i soffan om dagen..

Det verkar som att Suzi trivs här i alla fall. Hon är pratglad och vill ha uppmärksamhet helatiden, men kan roa sej själv rätt bra med. Hon vågar springa runt i lägenheten själv nu men är helst hos mej eller Linus.

Och dethär med katträdslan: Det går bra med Suzi. Hon är så snäll och go. Jag har inga problem med henne därför och att hon faktiskt är rätt liten fortfarande.
Hon vill att jag ska klia henne på magen och jag vet att det är ett tecken på tillit - men det är väl det enda problemet jag har. Att klia henne på magen innebär att man har fyra ben runtomkring med fyra tassar med en hel drös vassa klor.. dessutom är huvudet med alla tänderna inte jättelångt ifrån heller.. och busig är hon minst sagt..

Linus kom in till mej häromdagen då jag satt i vardagsrummet och pluggade och verkade lite ledsen över att vi inte umgicks mer (varsitt rum med varsina läxböcker) och när vi gav något annat vår uppmärksamhet var det Suzi.. fast det är väl rätt normalt då man fått en ny familjemedlem??

Det är trist att jag varit (är) så sjuk denna veckan med, jag har inte så mycket energi..
Sist jag snackade med pappa och sa att jag var förkyld trodde han att det var kattallergi!!? Då fick jag mej allt en liten funderare. Men nej, detta är definitivt en förkylning. Jag kan sluta oroa mej.

En sak är i alla fall säker - jag och Linus är överförtjusta i Suzi Q. <3

.. det är bara att inse - ni kommer helt enkelt få stå ut med en massa bilder på vår gölliga katt..

Kommentarer
Postat av: Anki
2011-02-05 @ 12:26:41 URL: http://therosehasitsthorn.blogspot.com

Jo jag kan tänka mig att det är så. Det känns rätt bra och flytta ihop med benny mycket för att jag har "bott" hos honom i ett halvår och vi har våra små egenheter vi oxå, bara sättet och diska på till exempel :S



Men det blir nog ännu mer när vi bor ihop för då är det mitt ställe med och då känner jag mer att jag kan "bossa" lite, och stör mig kanske mer på hans egenheter. Här har jag inte samma rätt till det när det är hans lägenhet. Även om jag gör det ibland ändå =)



Och det ska bli jättekul att titta på lägenheter och planera hur det ska se ut och så och vi är väldigt överens om hur vi vill ha det :)



Man måste ju våga chansa oxå :) Det är så onödigt att jag är hos han helatiden och vi betalar dubbla hyror, då kan vi lika gärna bo ihop =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!