Negativ.

Så var det den dagen igen.. jag sa till Linus igår att jag inte ville ha något idag. Jag ville bara laga någon god mat, sen glass och en film.
Annars hade jag tänkt köpa blommor och jag tror Linus hade tänkt likadant. Men jag vill ha blommor en annan dag. Och Linus får blommor en annan dag med. Förgylla vilken dag som helst utom denhär.
Dessutom hade jag en liten fundering på att åka hem nu till helgen, men jag vet inte.. kanske väntar lite.. Linus ska hem i helgen i alla fall.. - och hade vi köpt blommor idag hade vi inte haft glädje av dem lika länge.

Alla hjärtan på Facebook och alla statusar om blommor och presenter får mej att vilja spy dock. Jag vill bara dra täcket över huvudet och vakna imorgon igen utan någon press. För jag tror det är därför jag mår dåligt över just denna dagen då vi inte köpt blommor - pressen finns ändå kvar.

Jo visst är det roligt med alla hjärtans dag.. på sätt och vis.. men alla hjärtans dag inföll på en dålig dag i år.

Nu ska jag börja med maten som ska avnjutas till en film (eller Desperate Housewives - vi fick hem andra säsongen idag). Och glass.. Inga levande ljus (för katten är galen idag - det händer emellanåt. Hon gallopperar genom lägenheten och är allmänt psycho<3) men myspys i alla fall. Och det är väl det denna dag handlar om egentligen - att umgås och ha det mysigt och trevligt med de man älskar??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!