There's really nothing to tell..

Jag har inte bloggat så mycket de senaste dagarna.. motivationen har saknats helt och hållet.. faktum är att jag bara hängt i vardagsrummet och inte gjort något vettigt alls.. eller ja, i fredags kväll drack jag och Sandra glögg & Mora-Nisse hemma hos henne och kollade på Grinchen. Det var väldigt trevligt.

Annars var både torsdagen och fredagen öken.. då jag cyklade hem från jobbet i torsdags hoppade cykelkedjan av 100 meter hemifrån.. Jag försökte få på den igen när jag kom hem - men ICKE!! Olja på fingrarna fick jag dock.. försökte ta mej in i lägenheten utan att kladda ner för mycket.. Suzi hälsade mej i dörröppningen och försökte smita ut.. Kunde inte kladda ner henne heller, så jag föste undan henne med väska och fot.. dock hamnade hennes tass i kläm när jag stängde dörren (ingen skada skedd - men väl ett kattskrik som inte alls lät kul..). Slösade upp att sminkborttagning för att försöka få bort oljan från fingrarna (som ändå inte gick bort).
Typiskt nog är ju Linus i Varberg - och det är han som är cykel-fantasten i detta hushållet.. Ergo - kedjan är fortfarande avhoppad.. även nyckeln till förrådet där vi har extra-cykeln var i Varberg, så på fredagen fick jag gå upp extra tidigt för att gå in till jobbet min sista dag.
Sista dagen på jobbet var lite trist.. ingen av de jag umgås mycket med var där och jag hängde mest för mej själv.. en av säljledarna kom fram till mej och frågade vad jag skulle göra nu och sedan sa han att jag borde söka jobb på kundtjänst - för där hade jag passat.. det visste jag väl dock redan efter sommaren på Sterling.. Men snällt av honom att prisa min noggrannhet, artighet och hjälpsamhet i telefon.
Personalansvarige gav mej en halv kram innan hon gick hem också och tackade för tiden.
Efter jobbet drog jag inom Systemet för att köpa glögg och Likör 43 till kvällen, samt några öl att förtära under helgen. Tog för många kassar i kassan och trots att kassörskan frågade om jag verkligen skulle ha tre kassar så insisterade jag..
Då jag gick hem med tre halvfulla kassar och precis kommit utanför centrum mötte jag en man (50-årsåldern, vårdat yttre) som skrek "JÄVLA FYLLEHUND" åt mej.. för en gångs skull var jag snabbtänkt och frågade honom om han hade tourettes. Då han nekade sa jag att det i alla fall måste vara något fel på honom och att han kanske borde kolla upp det.. sen gick jag vidare med mina kassar.. lite ledsen i ögat och lite ledsen på mänskligheten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!