Mi casa, su casa??

Jag hade ju visning av lägenheten förra veckan och tjejen som kollade på lägenheten ville ha den - men ville se den i dagsljus också.. och ja, det är väl okej. Klart man vill kolla ordentligt på nya lyan liksom^^
Men det är jobbigt att få hem folk som man inte känner och som man inte kommer lära känna som går runt och kollar i ens hem. Det är ju ens privatliv och ens fristad.
Jag tänker inte direkt på grejerna vi äger - utan att det är vår plats liksom.. där vi ska ha lugn och ro och kunna koppla bort omvärlden..
I vilket fall som var det okej att hon kom och kollade mitt på dagen någon dag eftersom vi har mysbelysning i lägenheten - men ingen vettig stark belysning.. på kvällen ser man inte mycket här XD Jag sa att jag inte hade mycket för mej på vardagarna, men på helgerna kunde det bli lite körigt..
Och idag messade hon och sa att hon pratat med hyresvärden via telefon och att denne ville träffa tjejen. Därför hade de stämt träff på lördag klockan 10 vid lägenheten.
!?!? URSÄKTA??
Varför ska jag husera ett möte med den eventuella nya hyresgästen och vår hyresvärd?? Omdömet om tjejen är en bra kandidat till lägenheten görs väl inte bättre av att det utförs just i vår lägenhet??
Lägenheten är vår tills den sista februari (även om vi försöker bli av med den en månad tidigare), så det känns inte som att det behöver gå så jäkla snabbt heller.. och besiktning av lägenheten görs inte förrän vi lämnar den, så det känns helt jäkla onödigt att de ska vara här..
Sen får jag panik också eftersom man känner sej pressad då det är hyresvärden som kommer och man vill ha det extra fint härhemma.. och så tycker jag det är en knäpp idé och blir lite förolämpad över att de bestämt möte utan att kolla med oss först.

Dessutom är lördagen inte jättebra för oss. Linus kommer hit först vid lunchtid (och det vore ju bra om han var med när de kom hit eftersom han har koll på endel grejer som jag inte har..) och jag hade dessutom planerat grejer när Linus kommer upp och vi inte träffats på ett tag.. så eventuellt möte med hyresvärd och hyresgäst får nog framskjutas (om det nu nödvändigtvis behöver vara här).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!