Julstress

Jag sitter i Vänersborg nu. Vi åkte ju hit igår och resan ner gick bra.
Julfriden har inte infunnit sej - däremot julstressen XD Har jag klagat över stressen innan så är det inget emot nu. Vi åker runt och handlar, besöker folk och en massa annat. På kvällarna ser vi på TV och jag sitter och stickar - men inte ens då är det lugnt. Hos familjen Johansson är det minsann alltid full rulle!! =P
Imorgon hoppas jag att det lugnar ner sej lite dock.. vi ska hälsa på Linus farfar och sen på kvällen hyser jag en småhemlig önskan om att få spela Bingolotto.. men vi får la se..

Och på julafton bär det av mot Göteborg. Där ska vi spendera julen hemma hos Linus storebror.
Det kommer bli väldigt spännande att se hur Suzi reagerar då hon träffar sina kusiner (Chips och Dipp tror jag de heter..) - och detta möte är något jag oroar mej för mycket.
På juldagen, eller mer troligt - på annandagen, bär det av mot Småland. Någon gång i mellandagarna blir det lite julfirande med min familj och besök hos mormor. Och på nyårsafton åker vi till Växjö och firar med vännerna. Kommer att bli toppen =)
Men en sak är säker - i framtiden kommer jag att vägra flänga runt en massa i juletid. Det tar fanimej på krafterna - hur trevligt det än må vara!!

Och förresten - idag när vi var inne i stan så hittade vi en butik som en gammal klasskompis till Linus drev med sin mamma.. De hade två fulla hyllor med Bukowski-nallar och jag kunde inte hålla mej från att köpa en. Linus hjälpte faktiskt till att övertala mej - jag samlar ju trots allt på dem. Och den jag hittade har jag kollat in på Boulevard i Karlstad - fast i mindre version. Denna var 30 kronor dyrare - men dubbelt så stor. Så jag är nöjd =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!