En resumé..

Som sagt, Bim var här ikväll och det var riktigt trevligt.. vi hade en lång diskussion om katten och denna diskussionen gillade jag speciellt mycket..
Jo, jag tycker ju alltid att det är kul att prata om katten - vilket ni säkert märkt på bloggen.. men denna diskussionen handlade om vilken katt vi fått tag i. För enligt oss kunde vi inte fått tag i en bättre "första katt".
Nu har vi snart haft Suzi i ett år och jag var väldigt rädd för katter innan vi (jag) fattade beslutet att vi skulle skaffa en.
När vi hittat henne på blocket, ringt och undrat en massa saker och kommit överens med han som hade henne så var man så besatt av att allt i lägenheten skulle vara katt-vänligt innan hon kom. Hon levde fan som en drottning när hon flyttade in hos oss!!
Vi lovade att hon inte skulle bli en såndär bortskämd katt.. men det har hon nog blivit ändå..
Och sedan hon kom har vi förundrats över hur mysig hon är mot alla. Hon är så snäll och kelig. Hon är social och tålig (med tanke på alla resorna vi gjort alltså..).

Nästa år hoppas jag att vi hittar en bra lägenhet i Varberg och att vi slipper åka runt så mycket dock.. det vore skönt för alla om katten kunde stanna på ett och samma ställe.
Men jovisst.. en bättre första-katt än Suzi hade vi aldrig hittat. Man har ju lärt sej att om man skaffar en huskatt så är det ändå ett wild-card.. man vet inte om de passar som innekatter eller hur deras humör kan vara..
Jag blev jätteglad då Bim, som är mycket mer van vid katter än jag är, sa att vi gjort ett toppenjobb med vår. Och jovisst - man försöker ju alltid göra sitt bästa.. och jag tror också att vi gjort ett väldigt bra jobb hittills. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!