Djurplågeri

Fem sekunder i mikron - men efter sju timmar led fortfarande katten.. killen får 16 veckors fängesle, 6 veckors utegångsförbud samt djurförbud på livstid (Aftonbladet).. detta är fan inte okej.
Snubben ville skada katten.. det var med mening han satte in den i micron - den skulle dö..
Jag tycker att respekt för allt levande är en av grundstenarna till vår egen existens. Trots att jag är vegetarian, och övertygad om att äta kött är fel pekar jag inte på köttätare och säger att de gör fel. Istället förespråkar jag att det är allas eget val - vad de vill äta, men att de bör tänka på hur det de äter har blivit behandlat då det levde. Jag tycket att alla borde ta sitt ansvar och i alla fall försöka äta ekologiskt och ta reda på vart det de äter egentigen kommer ifrån.
Men att medvetet skada en annan levande varelse på ett inhumant sätt är inte okej och straffen för det borde vara högre. Killen i artikeln blev irriterad då katten klöste på honom.. Suzi river oss ibland - men antingen är det en försvarsmekanism då hon inte tycker om något eller så är det helt enkelt inte meningen.. det märks ändå att Suzi tycker om oss.. vi (jag och Linus) blir väldigt irriterade på Suzi ibland - men det skulle aldrig falla oss in att slänga in henne i micron. Våra metoder då hon är dum är att antingen ge henne en liten putt på nosen, hålla fram henne mot det hon gjort dumt eller spruta vatten med blomstersprutan på henne.. Dvs nådant som är "obehagligt", men som inte gör ont och hon lär sej av.
Hur kan man medvetet skada en annan varelse som inte ens har en chans mot en själv?? Idiot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!