Målerifunderingar

Idag händer det inte så mycket.. jag och Linus ska snart gå till affären och handla.. jag ska posta mormors brev med..

Sen blir det väl film eller några avsnitt av True Blood som vanligt..
Jag ska se det nya avsnittet med hade jag tänkt och så vill jag testa att måla en ny bild av Pam - den här intill. Lyckas jag så tror jag att det kan bli riktigt bra.

Än så länge tycker jag det är kul att bara köra svartvitt (fast jag körde faktiskt lite blyerts också nu i helgen..), men snart kommer jag nog att tröttna på det.. funderar på vad jag ska göra sen - om jag ska gå ifrån det "perfekta" (missförstå mej rätt) och ersätta det med "slarviga" bilder som är lite oproportionerliga.. även om jag tycker det jag gör nu är intressant - i flera bilder är det betraktaren själv som gör det mesta av bilden, eftersom jag egentligen bara målar fält - så känner jag att jag vill komma ifrån detdär - "allt måste vara rätt, annars försvinner likheten" (eftersom jag målar fält och inte något sammanhängande så ofta).. jag vill ta ut svängarna och få kladda lite..
För precis som jag tycker bilder blir intressanta då man lämnar över formandet av bilden till betraktaren, så tycker jag också att defekter är jäkligt intressant.. kanske mer??

Hursom kommer det att dröja innan jag kommer dit jag vill på den fronten.. just nu är jag så inne i mitt att jag kommer nog att köra det lite parallellt med det nya.. det jag gör nu har jag ju gjort länge - och nu när jag började måla igen så tog jag vid där jag slutade, utan att köra i någon ny stil..
En sak är säker i alla fall: Jag tycker det är roligt att måla igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!