Jane Eyre

Jag sitter och kollar på den nya Jane Eyre.. jag trodde den skulle vara bra, men jag har nog aldrig sett en mesigare version av historien..
Skådespelarna är bra, men hur de framställer hela historien!! UGH!!
Det jag irriterar mej mest på är att det absolut inte finns någon attraktion mellan Jane och Mr Rochester.. Och Jane framställs som liten och hjälplös - vilket inte alls överensstämmer med boken. Jane är en ung kvinna som haft en svår uppväxt - men vågar tro på att det finns något bättre därute. Hon lämnar det hon känner bakom sej och letar efter det liv hon vill ha - och hon är villig att kämpa för det. Trots att Jane är gjuten i formen för hur dåtidens kvinna ska vara vågar hon ändå säga vad hon tycker och hon står på sej.. men inte i denhär filmen..
Att Jane Eyre är en av de bästa böcker jag någonsin läst gör väl att jag är extra kritisk..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!