Utmaning

Jag blev utmanad av Moa. Jag ska berätta åtta saker om mej själv och sedan skicka utmaningen vidare till åtta andra bloggare.

1. Jag hette "Emelie" tills jag var arton. På min artonårsdag lämnade jag in ansökan om namnbyte - och bytet gick igenom samma dag (jag levde dock i ovisshet ca 2 veckor om vad jag egentligen hette..).

2. Jag har kattfobi.. skaffade dock Suzi (som råkar vara katt) för att bota min ensamhet efter att jag flyttade. Sedan dess är fobin inte lika farlig, men jag är fortfarande lite rädd för främmande katter.

3. Jag har inte ätit kött på tio år (två och ett halvt år var jag dessutom vegan).

4. Min favoriträtt är potatis och brunsås (som jag råkar vara helt jävla grym på att tillaga). Damn - det är så gott!! Gärna lite broccoli till. Mmmmmm!!

5. Min stora idol här i livet är min farfar. Min farfar är en livsnjutare som tycker om att pyssla med sin trädgård och glida runt i träskor. Han är en riktig tjurskalle och säger inte så mycket - men när han väl gör det så är det något jäkligt skoj!!
Han har lite svårt att visa känslor, men han tycker väldigt mycket om alla sina barnbarn.

6. Jag älskar öl. Helst tjeckisk - det är fint det. Mörk öl är jag också ett fan av.

7. Som mest har jag vägt 110 kilo. Jag mådde oerhört dåligt då, men lyckades på något sätt gå ner till 80 under bara några månader. Nu ligger jag på 70-71, och där planerar jag att stanna ett bra tag till.

8. Jag hoppade av gymnasiet efter första terminen i trean.. två gånger.. Gymnasiet var inget för mej.. nej, jag läste in min gymnasiekompetens på folkhögskola istället (så jag har en utbildning motsvarande gymnasiet). Studiesättet på folkhögskolan passade mej bättre.

Jag utmanar Anki, Parro, Anna, Johanna, Katta, Ello, Caroline och Emma. (Olänkade vet vilka de är..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!