Embrace our differences

Fick en kommentar på förra inlägget om att Noel Fielding inte alls var ögongodis. Det jag tänkte när jag godkände kommentaren var: "Ja, men det är ju tur att vi inte tycker om samma saker!!" Vad tråkigt livet vore om alla var mainstream!! Det är ju våra olikheter, styrkor och brister som gör oss intressanta!!
Jag ser skönhet i saker som Noel Fieldings roliga näsa - den ger karaktär åt hans ansikte!! Och ja, jag tycker han är jävligt snygg ;)
Härhemma så älskar jag mitt ordnade kaos och tänker "hellre lite skit i hörnorna än ett rent helvete".. (Linus håller inte helt med - men han är så ordningssam så.. och jag älskar det med!! För på den fronten är han min motpol och jag behöver någon som ser till att jag håller reda på saker samtidigt som han behöver någon som får honom att tappa kontrollen lite!!)
När jag målar tänker jag oftast på ljus och skuggor - men det "riktiga" motivet ska fantiseras fram lite. Det jag målar ger en aning om vad som finns där - men det är åskådaren som gör bilden. Konst behöver ju inte vara så jävla perfekt!! Och konsten behöver inte vara så jäkla sockersöt heller - därför gör jag ofta lite skruvade målningar!!

Ja, jag målar en egen tolkning av Alice i Underlandet där hennes kropp är vriden och hon står mitt i ingenstans!!

Jag kan bli helt kär i ett gammalt ruckel och skulle kunna tänka mej att köpa ett i framtiden om jag kände att det hade potential för ett framtida hem.
Jag ser skönheten bakom allt det ytliga, fula eller så faller jag helt enkelt för bristerna!!

Jag har alltid gått min egen väg och därigenom retat gallfeber på folk. För de flesta tål faktiskt inte det som är udda och annorlunda. Their loss - för det är det som gör oss intressanta.
Och att våga välja att gå sin egen väg - snacka om integritet!!



Kommentarer
Postat av: Jennie
2011-04-05 @ 11:30:34 URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/

Sv: Haha ja men det känns faktiskt som att det skulle vara kul att ha. Haha jaså? Då är det samma som för mig med Mumin då! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!