Godnatt

Nu ska jag inte plugga mer idag. Jag vägrar.. och jag orkar inte mer nu..
En uppgift är färdigställd och kompletterad. Jag hoppas resten av kompletteringarna går lite fortare, ty denna uppgift blev nu dubbelt så lång och har tagit mej en evighet. Mer än 1500 ord på första uppgiften (3/4 av minimum för HELA insändningen på fyra uppgifter) om olika ismers inflytande över det svenska samhället och vår politik i landet.. det måste vara bra.

Jag tror jag ska försöka lägga mej snart. Borde gå upp lite tidigare om morgnarna (idag var jag faktiskt uppe i hyfsad tid - men jag "startar" ju inte för dagen förrän några timmar senare..). Suzi har redan lagt sej - hon har sin sovplats uppe på en låda från Gymgrossisten med filmer som vi inte packat upp än (vi har inget att ställa dem i) och när hon tycker att det börjar bli läggdags så låter hon oss veta det.

Vi tänkte förresten ringa på dendär katten jag visade häromdagen, men vi avvaktar och håller utkik efter en annan katt. Jag vill jättegärna att nästa katt är en mindre kattunge och tror Suzi har lättare att acceptera en som är liten när den kommer än en som är stor.. dessutom måste vi ha ekonomin till en katt till (vi räknade på det och det blir ingen större kostnad att ha två - men just kastrering och vaccination såsmåningom.. det kostar ju..).
Skulle man köpa en större katt borde man nog fråga den man köper katten av om man har möjlighet att lämna tillbaka den om det, mot förmodan, absolut inte skulle funka (det låter ju jättehemskt att säga att man lämnar tillbaka en katt - men det är ju i så fall bäst för båda kisarna).
Vi är övertygade om att Suzi behöver en kompis och håller ögonen öppna - man vet ju aldrig när man stöter på en liten misse som behöver ett hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!